گزارش انجمن جهانی فولاد رشد ۶.۲ درصدی تولید فولاد ایران در ۲۰۱۹
بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید بیش از 20 میلیون تنی فولاد ایران در 10 ماه سال 2019 میلادی، حاکی از روند صعودی تولید این ماده خام در کشور بوده است که این وضعیت، هشدار برای تولید فولاد دنیا محسوب می شود.

به گزارش  چیلان ،انجمن جهانی فولاد World Steel Association در جدیدترین گزارش خود از عملکرد مطلوب تولید فولاد ایران خبر داد.

طی ۱۰ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۲۱میلیون و ۵۱۸ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید ۲۰میلیون و ۲۶۵هزارتن در سال گذشته، رشد ۶.۲ درصدی را نشان می دهد.

همچنین تولید فولاد ایران در ماه گذشته میلادی نیز ۲.۲ میلیون تن به ثبت رسیده که حاکی از رشد ۷.۵ درصدی ماهانه تولید فولاد در کشور بوده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۴۷ هزار تن بود.

بر اساس این گزارش، تولید ۲.۴۸ میلیون تنی آهن اسفنجی توسط ایران در ماه گذشته میلادی، رشد ۳.۳ سالانه و جهش ۱۴.۴ تجمعی طی ۱۰ ماه ۲۰۱۹ را نشان می دهد.

گفتنی است رشد تولید فولاد خام ایران در ماه گذشته در حالی جهش ۷.۵ درصدی داشته که تولید ۱۶۱.۶ میلیون تنی فولاد در دنیا طی مدت مشابه با افت ۲.۷ مواجه بوده است.

در همین حال رشد تولید فولاد خام ایران در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی ۶.۲ درصد و تولید جهانی این محصول رشد ۳.۲ درصدی داشته است.

در یک نگاه با مقایسه رشد تولید فولاد ایران با جهان می توان به وضعیت نامطلوب تولید فولاد جهانی پی برد.

 لازم به ذکر است طی ۱۰ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب چین با تولید ۸۲۹ میلیون و ۲۱۵ هزارتن، هند با ۹۳ میلیون و۳۰۶ هزار تن، ژاپن با ۸۳میلیون و ۷۹۱ هزار تن، آمریکا با ۷۳ میلیون و ۵۳۹ هزار تن و کره جنوبی با ۶۰ میلیون و ۱۲۱ هزارتن ۵ کشور برتر فولادساز جهان بودند.

2

تاریخ انتشار : ۹ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۸
شناسه مطلب : 28846
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی