رئیس بخش کاربرد تکنیک های هسته ای پارس ایزوتوپ در گفت و گو با چیلان:سیستم های اندازه گیری هسته ای در صنعت فولاد
دکتر امیرگلگون، رئیس بخش کاربرد تکنیک های هسته ای شرکت پارس ایزوتوپ در گفت و گو با چیلان به معرفی خدمات و فعالیت های این شرکت پرداخت و گفت: شرکت پارس ایزوتوپ در سال 1391 تاسیس شده است در دو بخش صنعتی و داروئی به صورت انحصاری در ایران مشغول به فعالیت است.

دکتر امیرگلگون، رئیس بخش کاربرد تکنیک های هسته ای شرکت پارس ایزوتوپ در گفت و گو با  چیلان   به معرفی خدمات و فعالیت های این شرکت پرداخت و گفت: شرکت پارس ایزوتوپ در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است در دو بخش صنعتی و داروئی به صورت انحصاری در ایران مشغول به فعالیت است. وی افزود: شرکت پارس ایزوتوپ در بخش داروئی به کلیه بیمارستان های ایران خدمات داروئی ارائه می کند. شرکت پارس ایزوتوپ در حوزه صادرات هم در دنیا شناخته شده است و به بیست کشور جهان صادرات دارویی داشته و به صورت منظم هفتگی و ماهانه به پنج کشور جهان صادرات دارد.

چشمه های رادیو اکتیو در صنعت فولاد

گلگون در ادامه به فعالیت های صنعتی این شرکت اشاره کرد و گفت: بخش صنعتی پارس ایزوتوپ چند سالی است که فعال شده است و تجهیزاتی را می سازد که به همراه چشمه های رادیو اکتیو به صورت فول پکیج در کشور ارائه می شود. وی افزود: ما همچنین تاسیساتی را در اختیار داریم که اجاره آن را از سازمان انرژی اتمی ایران در اختیار خودمان گرفته ایم و به عنوان شرکت خصوصی با دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذی صلاح در حال تولید چشمه های رادیو اکتیو در ایران هستیم.

وی در ادامه گفت: تمامی صنایع کشور به نوعی مشتری ما هستند. صنایع فولادی، نفت، گاز، پتروشمی، مس و فلزات غیرآهنی، معدن، سیمان، چوب، کاغذ، شیشه، پلاستیک و سایر صنایع مختلف کشور طبق استاندارد از سیستم های اندازه گیری هسته ای و همچنین چشمه های رادیو اکتیو استفاده می نمایند که ما آنها را برایشان تولید می کنیم، چشمه های پرتوزا را در درون کانتینرهای استانداردی که خودمان می سازیم قرار می دهیم و حتی حمل، نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش آن ها هم بر عهده ما است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات صنایع کشور، ما حتی سیستم های اندازه گیری هسته ای خارجی را نیز در ایران پشتیبانی می کنیم. اگر سیستمی نیاز به تعمیر و کالیبراسیون داشته باشد این خدمات را برای تجهیزات خارجی ارائه می کنیم، بنابراین کلیه خدمات پرتوئی که مورد نیاز کارخانه ها باشد را برایشان ارائه می کنیم و هیچ محدودیتی نداریم که نوع دستگاه ایرانی یا خارجی باشد.

 

شرکت های فولادی مشتریان اصلی ابزار دقیق هسته ای

رئیس بخش کاربرد تکنیک های هسته ای شرکت پارس ایزوتوپ افزود: شرکت در بخش صنعتی به خاطر گستردگی نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهد، بدون رقیب است و کارخانه های مختلفی تجهیزات اندازه گیری ما را نصب کرده اند و قرارداهای زیادی را با کارخانجات فولاد بسته ایم و از سیستم های ابزار دقیق هسته ای ما استفاده می کنند، رضایت دارند و تاییده های آن را صادر نموده اند. برای نمونه محصولات ما در پالایشگاه آبادان، مس سرچشمه، فولاد پاسارگاد شیراز، فولاد البرز، جهان فولاد سیرجان، شرکت چادرملو، فولاد ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد غدیر نصب شده است. با دریافت تاییدیه های استانداردی که مهمترین آنها EX(ضد انفجار) است، شرکت پارس ایزوتوپ، در ارائه تجهیزات خود در ایران سرآمد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریمی که شرکت های خارجی که با محدودیت های زیادی محصولات و خدمات به کارخانه های ایرانی ارائه می کنند، ما جایگزین بسیار مناسب و مطمئنی برای آنها هستیم و خدماتی ارائه می کنیم که حتی از نظر کیفیت و تنوع بالاتر از رقبای خارجی هست و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات مختلف به کارخانجات در شرایط حال و آینده کشور نداریم.

سطح سنج هسته ای مواد مذاب

گلگون در ادامه گفت: سیستم اندازه گیریPI01EU  به همراه آشکارساز PI04MD  جهت اندازه گیری پیوسته سطح ذوب در قالب های تولید شمش در کارخانجات فولاد و ذوب آهن استفاده می شود. این سیستم پیشرفته یک سنجش بسیار دقیق و قابل اطمینان را برای سال ها عملیات فراهم می کند. این روش اندازه گیری سطح به کمک فناوری رادیومتری، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری قابل استفاده برای انواع قالب های مختلف می باشد.

وی افزود: نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است که این سیستم از دو بخش فرستنده و گیرنده  تشکیل شده که در دو طرف قالب تولید شمش و در مقابل هم قرار می گیرند. عملکرد اندازه گیری سیستم به گونه ای است که درجه حرارات، گرد و غبار و ارتعاشات تاثیری در نتایج اندازه گیری ندارد. آشکارساز هسته ای درون محفظه ای ایمن نصب شده است که از برخورد تکه فلزات ذوب شده فولادی محافظت می شود. این آشکار سازها به طور خاص برای ذوب فلزات طراحی و ساخته شده اند و بالاترین سطح پایداری مکانیکی و قابلیت اطمینان را ارائه می دهند.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
شناسه مطلب : 30126
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی