گزارش چیلان از مفصل‌ترین کنفرانس اطلاع‌رسانی یک شرکت فولادیفولاد مبارکه: برنامه‌ای برای تجدید ارزیابی نداریم​/ برای حداقل ۴ سال، الکترود گرافیتی انبار کرده‌ایم​/ افزایش ضرایب قیمتی کنسانتره و گندله، توجیهی ندارد (به همراه فایل پی‌دی‌اف)
فولاد مبارکه بعد از اینکه نماد این شرکت در بورس تهران به دلیل رشد متوالی بیش از ۵۰ درصدی متوقف شد، یکی از مفصل‌ترین کنفرانس‌های اطلاع‌رسانی را برگزار کرد و در ۱۳ صفحه به ۶۶ سوال مهم پاسخ داد. امروز نماد فولاد بازگشایی باشکوهی داشت و با صف خرید سنگین و رشد روزانه بیش از ۱۰ درصدی به معاملات خود پایان داد. پاسخ فولاد به سوالات کنفرانس حاوی نکات خبری فراوانی است که چیلان در این گزارش به آن‌ها می‌پردازد.

به گزارش  چیلان ، شرکت فولاد مبارکه در کنفرانس اطلاع‌رسانی خود اعلام کرده است قیمت‌گذاری کنسانتره و گندله در مرحله کارشناسی بین انجمن تولیدکنندگان فولاد و انجمن معدن قرار دارد و با توجه به سیاست وزارت صمت برای کنترل قیمت شمش و همچنین توزیع سود عادلانه در زنجیره فولاد، افزایش قیمت محصولات سنگ آهن نسبت به سال گذشته، فاقد توجیه است. بدین ترتیب، بزرگ‌ترین فولادساز ایران، مخالفت خود با تغییر ضرایب قیمتی زنجیره فولاد را اعلام کرده است.

فولاد مبارکه صراحتاً اعلام کرده است که برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین یا سرمایه‌گذاری‌های خود ندارد.

این شرکت عنوان کرده که در حال حاضر، کسری کنسانتره به میزان شش میلیون تن در سال در زنجیره فولاد وجود دارد اما با بهره برداری از معادن کوچک و واردات، می‌توان این کسری را برطرف کرد. برای گروه فولاد مبارکه، میزان کسری کنسانتره، پنج میلیون تن ذکر شده است.

فولاد مبارکه خبر داده است که میزان پیشرفت طرح کنسانتره‌سازی فولاد سنگان تا پایان سال ۹۸، ۹۳ درصد بوده و این طرح در سال جاری به بهره‌برداری می رسد. ظرفیت تولید کنسانتره‌سازی فولاد سنگان، ۵ میلیون تن در سال است. همچنین عنوان شده که برنامه تولید گندله در شرکت فولاد سنگان خراسان در سال ۹۹، ۲.۵ میلیون تن است.

فولاد مبارکه

بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد کشور در پاسخ یکی از سوالات گفته است که برنامه دارد در سال جاری، ۱.۵ میلیون تن محصول فولادی صادر کند.

فولاد مبارکه همچنین خبر داده که طرح توسعه واحد نورد گرم ۲ در مرحله اولیه انعقاد قرارداد با پیمانکاران داخلی و خارجی است و اجرای این طرح توسعه، در قالب برنامه تکمیل ظرفیت زنجیره تولید ۷.۲ میلیون تنی در شرکت فولاد مبارکه است.

همچنین عنوان شده که عملیات نصب و راه‌اندازی بخش فولادسازی و ریخته‌گری تختال شرکت فولاد سفیددشت در دست اقدام است و درصد پیشرفت پروژه تا پایان سال ۹۸، ۸۱ درصد بوده است.

فولاد مبارکه خبر داده است که موجودی الکترود گرافیتی این شرکت، برای تولید کوره قوس تا ۴۸ ماه و کوره پاتیلی تا ۵۷ ماه، کفایت می‌کند و در این مدت، فولاد مبارکه بدون نیاز به واردات و با اتکا به الکترود گرافیتی موجود در انبارهای خود می‌تواند به تولید ادامه دهد.

متن کامل پاسخ فولاد مبارکه به سوالات کنفرانس را از لینک زیر دانلود کنید:

پاسخ فولاد مبارکه به سوالات کنفرانس

2

تاریخ انتشار : ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲
شناسه مطلب : 31094
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی