لقائی در گفتگو با چیلان خبر داد:هدف‌گذاری تولید ۳۵۰ هزار تنی با مدیریت جدید فولاد خرم آباد
دکتر مجید لقائی مدیرعامل فولاد خرم آباد در گفت‌وگو با چیلان با اشاره به سابقه 20 ساله این شرکت فولادی از نگاه ویژه مجموعه جدید مدیریتی این کارخانه به تولید و صادرات خبر داد. وی تولید ورق‌های عریض و دارای گریدهای خاص را یکی از برنامه‌های توسعه‌ای فولاد خرم آباد اعلام و ابراز امیدواری کرد با رفع موانع از جمله تامین مکفی برق مورد نیاز، این کارخانه بتواند به هدف‌گذاری تولید 350 هزار تن ورق فولادی در سال دست یابد.

دکتر مجید لقائی در خصوص سابقه فعالیت فولاد خرم آباد به  چیلان  گفت: مجتمع فولاد خرم‌آباد در سال ۱۳۸۲ در شهر خرم‌آباد استان لرستان به ثبت رسید و در شهرک صنعتی شماره دو این شهر تاسیس شد و تا این لحظه نیز مشغول به فعالیت است. این مجتمع هم‌اکنون دارای خط تولید نورد ورق گرم با ظرفیت اسمی سالانه ۳۵۰ هزار تن است. محصولات ما شامل گریدهای ST37 و  ST52 و A283 و CK45 است و با عرض‌های ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ میلی‌متر و طول ۶ تا ۱۲ متر و ضخامت ۱۵ الی ۱۰۰ میلی‌متر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل فولاد خرم آباد با اشاره به تغییرات مدیریتی ایجاد شده در این واحد تولیدی به  چیلان  گفت: مجموعه مدیریتی جدید که در سال ۱۴۰۱  در تغییر و تحول انجام شده وارد ساختار اداره کارخانه شده اند، دیدگاه خوبی نسبت به تولید و صادرات دارند و لذا قصد داریم بر این موضوع بیشتر تمرکز کنیم تا بتوانیم محصولات خود را به کشورهای هدف صادر کنیم. خوشبختانه کیفیت محصولات تولیدی ما نیز زیر نظر استاندارد ایران است و سعی داریم که استانداردهای خود را به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کنیم تا در بحث صادرات بتوانیم قوی‌تر ظاهر شویم.

برنامه تولید ورق های عریض و دارای گریدهای خاص

دکتر لقائی در خصوص طرح‌های توسعه فولاد خرم آباد اظهار داشت: در نظر داریم بحث عرض محصولات تولیدی ما که الان تا ۱۵۰۰ میلی متر است را تا ۲۰۰۰ میلی‌متر افزایش دهیم. همچنین مواردی که می‌تواند باعث بهبود کیفیت محصولات تولیدی ما شود را در دست اقدام داریم. همچنین مطالعاتی را برای تولیدگریدهای خاص دیگر انجام داده ایم که به زودی اجرایی خواهد شد. علاوه بر این در نظر داریم فضای مجتمع در شهرک صنعتی خرم آباد را گسترش دهیم و انشالله با تسطیح زمین‌های مجاور و افزایش مساحت فضای کارخانه هم فضای انبار مواد اولیه و هم انبار محصولات خود را افزایش خواهیم داد.

قطعی برق، مانع اصلی محقق نشدن هدفگذاری تولید سالیانه

مدیرعامل فولاد خرم آباد با اشاره به مشکلات ناشی از محدودیت‌های انرژی گفت: تابستانی که ما پشت سر گذاشتیم متاسفانه مانند دیگر همکارانمان در حوزه‌ فولاد با بحث قطعی برق مواجه بودیم. قطعی برق برای کارخانه‌هایی که از کوره استفاده می‌کنند موجب زیان‌های قابل توجهی می شود و پس از هر بار قطعی و وصل برق می‌بایست زمان زیادی را طی کنیم تا باز مجدداً دمای کوره به سطح مدنظر برسد و به همین خاطر ما بخشی از تولید را از دست دادیم اما خوشبختانه در ماه‌های اخیر مجدداً میزان تولید خود را افزایش داده‌ایم و سعی بر این است که به ظرفیت اسمی سالانه کارخانه نزدیک شویم.

وی افزود: با توجه به این که ما قسمتی از وقت خود را صرف اصلاح ساختار مجموعه کردیم و همچنین اقداماتی در جهت کاهش مصرف برق داشتیم، میزان تولید ماهانه‌ ما از برنامه هدف‌گذاری شده فاصله دارد.

دکتر لقائی در پایان تصریح کرد: سعی این مجموعه بر این بوده که با توجه به اینکه  کارخانه در استان سرسبز لرستان  واقع شده است، حتما عمده نیروی شاغل از افراد بومی استان انتخاب شوند که خوشبختانه استان خوب لرستان و شهرستان خرم‌ آباد هم مهندسین مجرب و متخصص فراوانی دارد. در حال حاضر بیش از ۱۲۰ نفر به طور مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به فعالیت هستند و با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه، این میزان به بیش از ۲۵۰ نفر خواهد رسید که با احتساب شغل‌های غیر مستقیم، بیش از ۲ هزار نفر در ارتباط با این کارخانه مشغول فعالیت خواهند شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۵
شناسه مطلب : 47597
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی