اختصاصی چیلانآمار انجمن جهانی فولاد از تولید جهانی در فصل نخست سال ۲۰۲۴ / افزایش تولید ایران و جهان و کاهش تولید چین
آخرین آمار انجمن جهانی فولاد گویای رشد فولاد جهان و ایران در فصل نخست سال 2024 در مقایسه با مدت مشابه سال 2023 بود.

به گزارش  چیلان ، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد.

بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

 چیلان  در گزارش‌های پیشین خود آمار تولید ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ را منتشر کرده است.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و البته تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

آمار انجمن جهانی فولاد گویای اینست که تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت.

در این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، امریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

گفتنی است در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، امریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

همچنین در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱
شناسه مطلب : 60152
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی