دو برنامه وکغدیر برای تامین مالی
عوامل مختلفی را می‌توان در ثبت دستاوردهای چشمگیر شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر تاثیرگذار دانست. گسترش دامنه سرمایه‌گذاری‌ها در طول زنجیره ارزش فولاد و سایر فلزات استراتژیک مانند مس و ارتقای چشمگیر کارآمدی و بهره‌وری در شرکت‌های زیرمجموعه از جمله مهمترین این عوامل هستند.

به گزارش  چیلان ، عوامل مختلفی را می‌توان در ثبت دستاوردهای چشمگیر شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر تاثیرگذار دانست. گسترش دامنه سرمایه‌‎گذاری‌ها در طول زنجیره ارزش فولاد و سایر فلزات استراتژیک مانند مس و ارتقای چشمگیر کارآمدی و بهره‌وری در شرکت‌های زیرمجموعه از جمله مهمترین این عوامل هستند.

برای مثال مجموع تعداد معادن این هلدینگ که در سال ۱۳۹۹ برابر با ۱۰ معدن بود در سال ۱۴۰۳ به ۳۲ معدن افزایش یافته است که این مجموعه شامل ۷ معدن سنگ‌آهن، ۸ معدن مس، ۱۱ معدن حوزه طلا (۳ معدن خارج از کشور)، ۲ معدن فسفات، دو معدن لیتیوم، یک معدن نیکل و یک معدن کرومیت است. گفتنی است از این میزان ۱۰ معدن در حال بهره‌برداری، ۱۶ معدن در حال اکتشافات عمومی و تفصیلی، ۵ معدن در مرحله عقد تفاهم‌نامه و یک معدن نیز در مرحله برگزاری مزایده است.

علاوه بر این، پایان پروژه یزد یک بعد از یازده سال، اخذ ذوب اول از پروژه فولاد سازی شرکت فولاد غدیر نیریز پس از ۱۶ سال، افزایش ظرفیت شرکت مجتمع فولاد غدیر ایرانیان از ۸۰۰ هزار تن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، بهره‌برداری از پروژه خردایش نوظهور کویر بافق و بهره‌برداری از پروژه کنسانتره‌سازی شرکت گهرزمین از جمله اهمیت اقدامات وکغدیر در ماه‌های اخیر تلقی می‌شود که آثار آن از هم‌اکنون در شاخص‌های عملکردی و مالی این هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه آن قابل مشاهده است. البته وکغدیر در ماه‌های اخیر، طرح‌هایی مانند پروژه کلاف فولاد آلیاژی ایران، احداث دو واحد مگامدول ۱.۸۵ میلیون تنی احیای مستقیم شرکت گهرزمین، پروژه گندله‌سازی غدیر نیریز و کنسانتره‌سازی نوظهور کویر بافق و گزستان را نیز آغاز کرده است.

Screenshot 2024 06 16 113811

وکغدیر تلاش دارد تا با تامین مالی و کمک به تسریع اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌‎های زیرمجموعه خود، این طرح‌ها را به بهترین شکل و سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برساند تا به این ترتیب ضمن تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیشترین سودآوری ممکن را نصیب سهامداران خود کند. در همین راستا وکغدیر برای سال جاری برنامه انتشار اوراق به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال و همچنین افزایش سرمایه از ۳۸.۳ هزار میلیارد ریال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال را در دست اقدام دارد که طبیعتا تحقق آن، گامی بلند در راستای تحقق هدف‌گذاری‌های این هلدینگ در کوتاه‌مدت و بلندمدت و برنامه‌ریزی‌های آن برای شرکت‌های زیرمجموعه تلقی می‌شود.

هدف‌گذاری وکغدیر برای شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال ۱۴۰۳ شامل مواردی مانند به ظرفیت رسیدن واحد یزد یک، پیشبرد پروژه کلاف، بازپرداخت اقساط وام صندوق توسعه ملی و پیشبرد مذاکرات خرید سرک سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران است. این هلدینگ برای شرکت فولاد غدیر نیریز نیز، ورود به بورس اوراق بهادار، تولید شمش تجاری، احداث خط لوله انتقال آب خلیج فارس به نیریز و اخذ معدن سنگ‌آهن خشومی از سازمان انرژی اتمی را برای سال جاری هدف‌گذاری کرده است. هلدینگ وکغدیر برای شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر نیز برای سال ۱۴۰۳، بورسی شدن، راه‌اندازی پروژه فولادسازی ۳ میلیون تنی، به ظرفیت رساندن واحد سوم احیا و انتشار اوراق ۵۰ هزار میلیارد ریالی را هدف‌گذاری کرده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲
شناسه مطلب : 60892
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی