اولین پروژه تولید و ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (LNG) در صنعت فولاد ایران به همت آهن و فولاد ارفع
امروز ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ مراسم کلنگ زنی پروژه تولید و ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (LNG) با حضور مسئولین بلندپایه کشوری و استان یزد به همت بلند شرکت آهن و فولاد ارفع و به طور ویژه مهندس مهری نژاد مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

به گزارش  چیلان ، امروز ۲۹ خردادماه ۱۴۰۲ مراسم کلنگ زنی پروژه تولید و ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (LNG) با حضور مسئولین بلندپایه کشوری و استان یزد به همت بلند شرکت آهن و فولاد ارفع و به طور ویژه مهندس مهری نژاد مدیرعامل این شرکت برگزار شد.

شرکت آهن و فولاد ارفع به دلیل محدودیت های تأمین گاز در سال ۱۴۰۱ تولید ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۲۰ هزار تن شمش فولاد را از دست داد. این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۱۶۰ هزار تن شمش فولاد افزایش پیدا کرد که ارزش صادراتی آن حدود ۹۰ میلیون یورو برآورد می گردد.

با توجه به پیش بینی کارشناسان مبنی بر روند افزایشی مشکل کمبود گاز در سال های پیش رو و افزایش توقفات تولید در صنایع، لذا با دوراندیشی و بینش عمیق اقتصادی و پیگیری های مستمر مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع، این شرکت اقدام به سرمایه گذاری در پروژه LNG با هدف تأمین گاز این مجتمع فولادی در ماه های سرد سال و تداوم تولید آهن اسفنجی و شمش فولادی آن در این ایام نموده است.

پروژه مذکور در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ با هدف اوج سایی مصرف گاز تعریف گردید و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۳ با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰۰ همت آغاز شد.

این پروژه که با حمایت های دولت سیزدهم از جمله وزارت نفت، مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، وزارت اقتصاد و دیگر نهادهای مرتبط به مرحله اجرایی رسیده است، علاوه بر رفع مشکلات شرکت آهن و فولاد ارفع، به تعادل توزیع گاز در شبکه گاز استان یزد نیز کمک می کند.

از جمله مشخصات فنی این پروژه که در زمینی به مساحت ۸.۲ هکتار و در ضلع شرقی کارخانه آهن و فولاد ارفع در حال اجرا می باشد، می توان به ظرفیت تولید واحد مایع سازی به ظرفیت ۱۰۰ تن در روز، تعداد ۲ مخزن به ظرفیت هر کدام ۳۰ هزار مترمکعب و تبخیر کننده LNG به ظرفیت ۴۶ هزار مترمکعب در ساعت اشاره کرد.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
شناسه مطلب : 60943
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی