اینفوگرافیایران دهمین صادرکننده بزرگ سنگ آهن جهان در نیمه اول ۲۰۲۴ / صادرات ۹ میلیون تنی ایران با رشد ۲۷درصدی
ایران با صادرات ۹ میلیون تنی رتبه ۱۰ را در فهرست صادرکنندگان بزرگ سنگ آهن جهان در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ به دست آورد.

به گزارش  چیلان ، اینفوگرافی زیر را وب‌سایت بیگ‌مینت منتشر کرده و در آن ۱۰ صادرکننده بزرگ سنگ آهن جهان را در سال نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرده است.
در این اینفوگرافی ایران دهمین صادرکننده بزرگ سنگ آهن جهان در نیم‌سال نخست ۲۰۲۴ بوده است؛ در این مدت ۹میلیون تن سنگ آهن از ایران صادر شده و صادرات سنگ آهن ایران در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۲۷درصد افزایش داشته است.
اینفوگرافی همچنین نشان می‌دهد مجموع حجم صادرات سنگ آهن جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۷۸۹میلیون تن بوده و این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۵درصد رشد داشته است.
در این مدت استرالیا بزرگ‌ترین صادرکننده سنگ آهن جهان بوده است؛ این کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۴۲۷ میلیون تن سنگ آهن صادر کرده و حجم صادرات آن نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۲درصد رشد داشته است.
پس از استرالیا دومین صادرکننده بزرگ سنگ آهن جهان برزیل بوده و صادرات آن با رشد ۶درصدی به ۱۸۱ میلیون تن رسیده است.
افریقای جنوبی با صادرات ۳۰ میلیون تن رتبه سوم را دارد و حجم صادرات آن رشد ۳ درصدی داشته است.
رتبه‌های چهارم و پنجم به ترتیب به کانادا و هند اختصاص دارد، کانادا با رشد سالانه ۱۰درصدی ۲۷ میلیون تن و هند با رشد سالانه ۲۰درصدی ۲۶ میلیون تن سنگ آهن در نیمه اول سال ۲۰۲۴ صادر کردند.
اوکراین در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۱۰۰درصد سنگ آهن بیشتری نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ صادر کرد و حجم صادرات آن به ۱۷ میلیون تن رسید.
چین و پرو هر یک در این مدت ۱۲ میلیون تن سنگ آهن صادر کردند، حجم صادرات چین ۵درصد و حجم صادرات پرو ۲۲درصد رشد سالانه داشت.
در نیمه اول سال ۲۰۲۴، هلند نهمین صادرکننده بزرگ سنگ آهن جهان بود و صادرات آن بدون هیچ رشدی نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۱۰ میلیون تن بود.

Top 10 Iron Ore Exporting Countries in 6M 2024 2

 

2

تاریخ انتشار : ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
شناسه مطلب : 61250
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی