مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری انجمن فولاد ایران :ضربان قلب صنعت فولاد نشانگر خوبی است/ حاشیه سود شرکت‌های فولادی کاهش یافته است
امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان (فخوز) در نشست خبری انجمن فولاد ایران گفت:سهم انرژی (برق، آب، گاز) در صنعت فولاد کلا ۹ درصد است ولی اولین قطع و محدودیت تامین برق برای صنعت فولاد رخ می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان (فخوز) در نشست خبری انجمن فولاد ایران گفت:سهم انرژی (برق، آب، گاز) در صنعت فولاد کلا ۹ درصد است ولی اولین قطع و محدودیت تامین برق برای صنعت فولاد رخ می‌دهد.

وی گفت: نرخ انرژی برای فولادسازان در طول سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته؛ آب ۳۰ برابر، گاز ۲۰ برابر و برق ۱۵ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: مدیریت خاموشی در کشور ناعادلانه است و همیشه دیوار صنعت فولاد کشور کوتاه بوده است.

امین ابراهیمی گفت: یکی از مزیت‌های فولاد ایران در صادرات فولاد میانی است و باید تعریف خود از فولاد خام را اصلاح کنیم.از دولت جدید انتظار می‌رود جلوی مسائلی همانند سیاست‌های تنبیهی صادراتی، کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای گرفته شود.

نیازمند تغییر تعریف خام فروشی هستیم/ ضرورت اصلاح نرخ ارز برای حمایت از تولیدکنندگان فولاد

نایب رئیس انجمن فولاد و مدیر عامل فولاد خوزستان در نشست خبری انجمن فولاد گفت:مزیت صادراتی ما فولاد میانی است و باید بر این مزیت ها تکیه کنیم وگرنه با ناترازی مواجه می شویم.

وی ادامه داد: در صنعت فولاد باید تعاریف خود را از خام فروشی اصلاح کنیم و اکنون با این تعاریف به این صنعت ضربه می زنیم.

وی گفت:۹۹ درصد مشکلات تولیدکنندگان داخلی است؛ چراکه بعد از ۴۵ سال توانسته ایم مسیرهای صادراتی را پیدا کنیم.

ابراهیمی افزود: اختلاف ارز نیما و آزاد، سیاست های صادراتی، کارت های اجاره ای بازرگانی و مشکلاتی از این دست ضربه اصلی را به تولیدکنندگان بزرگ می زند.

وی گفت: راندمان نیروگاه‌های ما ۴۰ درصد است؛ برای حل مشکل انرژی نیازمند مدیریت مصرف و نه مدیریت خاموشی هستیم که این سیاست هم بر روی تولیدکنندگان اعمال می شود. حکمرانی صنعت فولاد نیازمند بازنگری است به طوری که مسأله حمل و نقل یکی از معضلات اصلی در این صنعت است.

2

تاریخ انتشار : ۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱
شناسه مطلب : 61436
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی