عضو هیات مدیره انجمن فولاد در نشست خبری / تبعیض منفی در مدیریت خاموشی فولادسازان قابل توجیه نیست!
بهادر احرامیان در نشست خبری انجمن فولاد با بیان اینکه ناترازی انرژی راه‌حل دارد و راه‌حل چند قدمی همه ما است، اظهار داشت: ۶ میلیارد دلار عدم النفع تولید فولاد به دلیل ابرچالش انرژی داشته ایم.

به گزارش  چیلان ، بهادر احرامیان در نشست خبری انجمن فولاد با بیان اینکه ناترازی انرژی راه‌حل دارد و راه‌حل چند قدمی همه ما است، اظهار داشت: ۶ میلیارد دلار عدم النفع تولید فولاد به دلیل ابرچالش انرژی داشته ایم.

وی گفت:در حالی نیاز برق فولادسازان ۴ هزار مگاوات است که همین میزان ظرفیت تولید برق توسط صنایع فولادی انجام شده است ولی برق نیروگاه‌های خودتامین فولادسازان نیز به آنها داده نمی‌شود.

وی افزود:از دولت جدید انتظار داریم حداقل عدالت در توزیع انرژی لحاظ شود و صنعت فولاد قربانی بحران انرژی نشود‌.

وی بیان کرد: ناترازی انرژی در کشور ما یک واقعیت است که از سال ۹۹ آغاز شده است. به طوری که تا به امروز ۲۴۰ همت دلار ظرفیت از دست رفته داشته ایم.

احرمیان گفت: نیازمند ۱۲ هزار میلیارد برق هستیم که خود صنعت فولاد امکان ایجاد آن را داشته است.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد گفت: از ابتدای این ناترازی صنعت فولاد ۴ هزار مگاوات برق نیاز داشته که این ظرفیت را ایجاد کرده است، سایر صنایع نیز باید این کار را انجام می داده اند.

وی افزود: اعمال محدودیت برق و گاز تنها بر روی صنعت فولاد ناعادلانه است و نیازمند تقسیم این محدودیت بر روی کل صنایع هستیم.

وی ادامه داد: در بحث صادرات با توجه به احتمال انتخاب ترامپ و ادعای وی در خصوص ذخایر ارزی فعلی ایران پیش بینی اعمال سیاست های تحریمی جدید از سوی وی وجود دارد.

وی بیان کرد: در آینده با محدودیت جدید صادرات نفت و فولاد مواجه خواهیم شد و اگر به دنبال راهکاری نباشیم در نوامبر( آبان و آذر) با کمبود ارزی مواجه خواهیم شد.

پزشکیان جلوی جریان ضدتولید و ضدصادرات را بگیرد / جلوی کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای گرفته شود/ حال فولادی‌ها خوب نیست

جهاندار شکری، عضو هیات مدیره انجمن فولاد در نشست خبری انجمن فولاد گفت:صنعت فولاد سود خود را در کشور سرمایه‌گذاری می‌کند. بنگاه اقتصادی باید سودآور باشد؛ چرا دولت نسبت به سودآوری صنایع بخیل است! این در حالی است که حجم سود نسبت به سرمایه‌گذاری سنگینی که صورت گرفته است چندان بالا نیست.

وی ادامه داد: ارز صادرکنندگان و تولیدکنندگان به کشور برمی‌گردد اما ارز کارت‌های اجاره‌ای کجا به کشور برمی‌گردد؟!حال فولادی‌ها خوب نیست و کل زنجیره فولاد دچار چالش شده است. سهام مردم در شرکت‌های بزرگ فولادی و سرمایه‌ بخش خصوصی دچار زیان و ورشکستگی نشود.

 

2

تاریخ انتشار : ۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
شناسه مطلب : 61441
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی