رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در آیین گرامی داشت روز صنعت و معدنکمبود برق، صنایع را مجبور به تعدیل نیرو می‌کند/ تنها۴۰مگاوات برق اضافه، مشکل صنایع استان را حل می‌کند
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در آیین گرامی داشت روز صنعت و معدن گفت: اگر ۳۰ یا ۴۰ مگاوات برق بیشتر به استان اختصاص دهند ما دیگر قطعی برق نخواهیم داشت.

به گزارش  چیلان ، جهانبخش شکری در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن استان کرمانشاه که ۱۷ تیر ماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق بازرگانی استان، محسن دارابی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه چندین سال است که شعار سال حول تولید و اشتغال می‌چرخد افزود: با این وجود ساختارها همچنان ضعیف مانده و ما امروز می‌بینیم که در بخش صنعت با قطعی فراوان برق روبرو هستیم‌.

رئیس هیئت مدیره گروه شُکری تصریح کرد: من احساس خطر می‌کنم که واحدهای بزرگ ما اعلام تعدیل نیرو کرده‌اند در حالی که اگر تا ۴۰ مگاوات کمتر برق استان را قطع کنند صنعت ما به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مهندس شُکری با اشاره به تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق و مصرف ۹۰۰ مگاوات در استان بیان داشت:صنعت استان فقط ۱۶۰ مگاوات برق مصرف می‌کند در حالی که در استان‌های دیگر یک صنعت ۱۰۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کند.

وی در خصوص سایر مشکلات پیش روی تولید کنندگان گفت: بدون برق تامین مواد اولیه برای واحدها مشکل می‌شود، تولید کنندگان از نبود سرمایه در گردش رنج می برند در حالی که تعدادی از واحدهای تولیدی هنوز موفق به دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ نشده اند. همچنین سامانه‌های مختلف با اشکالات موجود در آنها واحدهای تولیدی را به تعزیرات معرفی می‌کند که منجر به جریمه‌های مالی می‌شود.

رییس خانه صنعت ومعدن استان کرمانشاه در پایان ضمن تشکر از معاون اقتصادی استاندار، رئیس کل دادگستری و مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه جهت برگزاری منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و جلسات اقتصاد مقاومتی در دادگستری گفت: بخش صنعت و تولید به یک تکیه‌گاه نیاز دارد که در حال حاضر اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل برای تولید کنندگان و کارآفرینان به مثابه یک قوت قلب هستند که تولید کنندگان می‌توانند در آنجا مشکلات خود را بیان کرده و آن را حل نمایند.

2

تاریخ انتشار : ۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۲
شناسه مطلب : 61499
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی