برگزاری دوره تخصصی کاربرد هوش مصنوعی در صنایع معدنی توسط فولاد سنگان
دوره آموزش آشنایی با فناوری هوش مصنوعی و تحول دیحیتال در مدیریت کلان صنایع معدنی با حضور مدیران و رؤسای شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در تیرماه 1403 با هدف ارتقای این دانش و همگام شدن با روند تحولات دنیا و ورود فناوری‌های جدید، با همکاری یک شرکت توسعه فناوری و اطلاعات و هوش مصنوعی مستقر در پردیس پارک علم وفناوری در سالن آموزش شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان برگزار گردید.

به گزارش  چیلان ،الیاس جانباز، رئیس آموزش و توسعه سرمایه های انسانی فولاد سنگان در خصوص برگزای این دوره گفت: این دوره تخصصی با هدف ایجاد دید وسیع تر مدیران سازمان نسبت به تحول دیجیتال و کاربردهای هوش مصنوعی بخش صنعت فولاد و معدن، طراحی و اجرا گردید و در این دوره سعی شد توضیحات کلی برای آشنایی مدیران نسبت به هوش مصنوعی داده شود و در کنار آن مثال هایی از فعالیت های شرکت های مشابه، در زمینه هوش مصنوعی ارائه گردید

وی افزود : همچنین به علت ضرورت فراگیری و آشنایی مدیران سازمان با اکوسیستم هوش مصنوعی در جهان ، مقایسه و تحلیل آن با وضعیت موجود اشاره و قابلیت‌هایی که از مسیر این فناوری ایجاد می‌شود، مورد تاکید قرار گرفت و در این دوره آموزشی ۸ ساعته سرفصل هایی شامل : هوش مصنوعی از ظهور تا آینده، جایگاه متاورس و دوقلوی دیجیتال در مدیریت آینده ، جایگاه اینترنت اشیاء صنعتی (IIOT) ، گذری بر ارکان انقلاب صنعتی چهارم از منظر ابزار دیجیتال، نقش هوش مصنوعی در ارتقای امنیت و ایمنی و مهاجرت از نگهداری پیشگیرانه صنعتی به نگهداری پیشگویانه مبتنی بر هوش مصنوعی، بررسی ابزارهای ایجاد بهره‌ وری صنعتی در عملکرد معادن در کنار کاهش آلایندگی صنایع معدنی با ابزار هوش مصنوعی بیان شد.

در ادامه مرتضی شیخ زاده مدرس این دوره گفت :  ایران از جنبه تنوع ذخایر معدنی جزو ۱۰ کشور نخست جهان است و همچنان که این صنعت درآمد شایانی را نصیب کشور می‌سازد اما مخاطرات و چالش های خاص خود را دارد. تاکنون خبرهای ناخوشایندی را درباره حوادث مربوط به صنعت معدن دیده و شنیده ایم، حبس، گیر افتادن،ریزش معدن، قطع عضو و … از جمله خطرات این صنعت به شمار می ایند.اما آیا راهکاری هست که بتوان از چنین حوادث تلخی در معادن پیشگیری کرد و به صفر رسید؟ پاسخ به این سوال و بسیاری از سوالات دیگر در حوزه مدیریت نوین معادن را امروزه هوش مصنوعی با ادبیات ویژه خود ارائه داده است.

این دوره تخصصی به مدیران و متخصصین معدنی و اکتشافی کشور کمک می کند تا دید وسیع تری نسبت به تحول دیجیتال وکاربردهای هوش مصنوعی بخش معدنی و اکتشافی پیدا نمایند.

وی گفت : همچنین آشنا سازی مدیران ارشد فعال در حوزه صنایع معدنی در زمینه قابلیت‌هایی که از مسیر این فناوری ایجاد می‌شود را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: آشنایی با اکوسیستم هوش مصنوعی در جهان و مقایسه و تحلیل آن با وضعیت موجود امری ضروری است که مدیران ارشد این صنعت به فراگیری آن‌ نیاز مبرم دارند.

شیخ زاده در ادامه گفت: در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب ( مدظله العالی) تحول دیجیتال و هوش مصنوعی امروز به عنوان یک اصل در کشور و در تمام بخش‌های تولیدی و خدماتی در راس امور است و شرکت های هوش مصنوعی سعی کرده اند تا در راستای ایفاد سهم خود از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

4

2

تاریخ انتشار : ۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷
شناسه مطلب : 61513
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی