«تحلیل معاملات فولاد» بورس کالا در ۴ ماهه سال جاری/ فراوانی آهن اسفنجی و رکود سنگین برای میلگرد + جزئیات و نکات مهم عرضه و تقاضای محصولات زنجیره فولاد
به گزارش چیلان، به نقل از واحد آمار و اطلاعات انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران پر متقاضی‌ترین محصولات زنجیره آهن و فولاد در 4 ماهه سال 1403 در بورس کالای ایران (با توجه به عرضه‌ و معامله)، به ترتیب ورق سرد، آهن اسفنجی و بیلت و بلوم فولادی بودند.

به گزارش  چیلان ، به نقل از واحد آمار و اطلاعات انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران پر متقاضی‌ترین محصولات زنجیره آهن و فولاد در ۴ ماهه سال ۱۴۰۳ در بورس کالای ایران (با توجه به عرضه‌ و معامله)، به ترتیب ورق سرد، آهن اسفنجی و بیلت و بلوم فولادی بودند.

بیشترین نسبت حجم معامله به عرضه در زنجیره آهن و فولاد، طی ۳ ماهه سال جاری به ورق سرد تعلق داشت. نسبت حجم معامله به عرضه ورق سرد با ۱۰ واحد درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۰ درصد رسید. شایان ذکر است در ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ نیز ورق سرد در رتبه اول این شاخص قرار داشت.

در رتبه‌های بعدی نسبت حجم معامله به عرضه محصولات در ۴ ماهه ۱۴۰۳ آهن اسفنجی و بیلت و بلوم با نسبت‌های ۶۵ و ۶۱ درصد قرار گرفتند. نسبت حجم معامله به عرضه آهن اسفنجی نیز در ۴ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته با افت ۲۴ واحد درصدی روبرو بود. اما نسبت حجم معامله به عرضه بیلت و بلوم فولادی در دوره زمانی مورد بررسی با رشد ۱۲ واحد درصدی مواجه شد.

کمترین نسبت‌ حجم معامله به عرضه در ۴ ماهه ۱۴۰۳ نیز متعلق به سنگ آهن بود که با افت ۳۳ واحد درصدی نسبت به ۴ ماهه ۱۴۰۲ به ۱۳ درصد رسید.

بررسی معاملات بورس کالا نشان می‌دهد بیشترین رشد نسبت حجم معامله به عرضه ۴ ماهه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به شمش تعلق داشت که برابر ۱۲ واحد درصد رشد داشت. همچنین بیشترین افت نسبت حجم معامله به عرضه نیز در این مدت به سنگ آهن تعلق داشت؛ به‌طوری که از ۴۶ درصد در سه ماهه سال ۱۴۰۲ به ۱۳ درصد در سه ماهه سال جاری کاهش یافت.

بیشترین حجم عرضه در سه ماهه اول ۱۴۰۳ متعلق به گندله، کنسانتره و سنگ آهن بود. گندله طی ۴ ماهه ۱۴۰۳ بیش از ۱۲ میلیون و ۸۹۰ هزار تن عرضه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افت داشت. در میان محصولات زنجیره آهن و فولاد بیشترین رشد در عرضه در این بازه زمانی به سنگ آهن تعلق داشت که با ۲۰۷ درصد رشد به ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تن رسید.

فولاد

2

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷
شناسه مطلب : 61578
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی