فوری و مهماصلاح الزام عرضه ارز صادراتی فولادسازان در سامانه نیما/ نرخ بازگشت ارز صادراتی فولادسازان برای واردات خود یا شرکت های هم گروه توافقی شد!
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت تبصره بند ۱ ماده ۸ آیین نامه فوق، در راستای توسعه صادرات صنایع فلزی از یکسو و تأمین مصارف ارزی زنجیره مذکور از قبیل تامین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین الات و همچنین تامین انرژی های مورد نیاز این صنعت از سوی دیگر، امکان واردات در ازای صادرات ایشان و سایر شرکت‌های همگروه را با نرخ توافقی مجاز دانست.

به گزارش  چیلان ، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت تبصره بند ۱ ماده ۸ آیین نامه فوق، در راستای توسعه صادرات صنایع فلزی از یکسو و تأمین مصارف ارزی زنجیره مذکور از قبیل تامین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین الات و همچنین تامین انرژی های مورد نیاز این صنعت از سوی دیگر، امکان واردات در ازای صادرات ایشان و سایر شرکت‌های همگروه را با نرخ توافقی مجاز دانست.

بدین ترتیب، منابع حاصل از صادرات کلیه اقلام تولیدی زنجیره فولاد می تواند به مصارف ارزی مربوط به این زنجیره حسب تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داده شود.

این تصمیم مهم موجب افزایش صادرات صنعت فولاد به علت جذابیت ایجاد شده در صادرات می‌گردد و به تبع آن، تامین ارز پروژه‌های توسعه زنجیره‌ فولاد تسهیل و تسریع می‌گردد. این موضوع البته بر درآمدهای آتی و رشد تولیدات محصولات شرکت‌های فولادی و فلزی حاضر در بورس کشور نیز موثر خواهد بود.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
شناسه مطلب : 61862
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی