فولاد خوزستان گواهینامه‌ی تحقیق و توسعه با رتبه پیشرفته کشوری را در حوزه فلزات اساسی بدست آورد
دست‌یابی به رتبه تحقیق و توسعه کشوری و گواهی تحقیقات استانی پیش نیاز استفاده شرکت‌ها از مزایای قانون جهش تولید دانش بنیان در کشور است.

به گزارش  چیلان ،معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در سال جهش تولید دانش بنیان در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان، بودجه و امکاناتی را از دولت  دریافت نمودند که به هسته‌های تحقیقاتی کشور اختصاص دهند و در این‌باره شرکت‌های مدعی تحقیقات سیستماتیک که داوطلب استفاده از این تسهیلات هستند، موظف شدند که از ممیزی فشرده عبور کرده و رتبه بندی شوند.

بر اساس این قانون، شرکت‌هایی که در زمینه تحقیق و توسعه، انرژی‌های تجدیدپذیر، فعالیت‌های دانش بنیان، تولید محصولات پیشرفته و بومی‌سازی فعالیت موثر دارند، شامل دریافت تسهیلات می‌شوند که متناسب با رتبه تحقیق و توسعه به پروژه های پژوهشی آنان اختصاص خواهد یافت.

مدیریت تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی فولاد خوزستان به محض دریافت این خبر، برای دریافت رتبه بندی اقدام نمود و پس از حضور و ارزیابی ممیزان از مرکز، برابر ارزیابی انجام شده رتبه پیشرفته به فولاد خوزستان اختصاص یافت.

رتبه پیشرفته امکان استفاده از بند ب و ت ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان و همچنین استفاده معافیت‌های مالیاتی مصوب قانون یاد شده را به شرکت ها می‌دهد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، شرکت فولاد خوزستان پیش از این نیز در ارزیابی استانی سال ۱۴۰۲ در سطح استان، گواهی تحقیقات برتر را از سازمان صمت  دریافت نموده بود.

جا دارد در اینجا از حمایت‌های بی‌دریغ مدیرعامل، اهتمام و همیاری معاون فن‌آوری و زحمات همکاران مدیریت تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی قدردانی نموده و ابراز امیدواری نمود که به یاری خداوند با فعالیت‌های مرکز نوآوری شرکت فولاد خوزستان  INNOCK و فعالیت‌ها و پروژه های متعدد در دست اجرای مدیریت تحقیقات فولاد خوزستان، سال ۱۴۰۳، سال درخشانی برای فولاد خوزستان رقم بخورد.

2

تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۸
شناسه مطلب : 62391
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی