تعداد جان‌باختگان معدن طبس به ۳۰ نفر رسید/ پیام تسلیت رئیس جمهور
«نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌شب (۳۱ شهریور) در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس، موجب انفجار شد.»

به گزارش  چیلان ،پس از اعلام این حادثه، تمامی گروه‌های امدادی اورژانس، علوم‌پزشکی، بخشداری، فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به محل فراخوان شده‌اند.

بنا بر اعلام مسئولان با تمامی بیمارستان‌ها برای انتقال مصدومان احتمالی و همچنین با پزشکی قانونی برای انتقال اجساد هماهنگی لازم به‌عمل آمده است.

آخرین اخبار حاکی از جان باختن ۳۰ نفر در این حادثه می‌باشد.

آمادگی بیمارستان‌های استان برای ارائه خدمات درمانی به مجروحان

 رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از آمادگی کامل پزشکان و بیمارستان‌های استان برای ارائه خدمات درمانی به مجروحان حادثه معدن طبس خبر داد.

سید محمدرضا حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۱۲ آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و ۲ اتوبوس آمبولانس به همراه ۶ آمبولانس متعلق به معادن و ۲ آمبولانس هلال احمر، در عملیات امدادرسانی به مصدومان، شرکت دارند.

وی ادامه داد: پزشکان مورد نیاز فراخوان شده‌اند و بیمارستان‌های استان آمادگی لازم برای ارائه خدمات درمانی به مجروحان را دارند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: همچنان عملیات رهاسازی مصدومان حادثه ادامه دارد.

دستور ویژه ظفرقندی در پی حادثه معدن طبس

وزیر بهداشت در پی حادثه معدن طبس، به رؤسای سازمان اورژانس کشور و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دستور داد تمامی امکانات برای خدمت رسانی شایسته به مصدومان این حادثه بسیج و به کار گرفته شود.

محمدرضا ظفرقندی، در تماس با جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور خواستار حضور حداکثری نیروها و ناوگان اورژانس در محل حادثه و انتقال مصدومان به مراکز درمانی شد.

وی همچنین در تماس با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اهمیت خدمت رسانی شایسته به مصدومان این حادثه، بر آمادگی مراکز درمانی و حضور نیروهای متخصص برای ارائه خدمات درمانی تاکید کرد.

در حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدن زغال سنگ طبس تا کنون تعدادی از کارگران، جان خود را از دست داده و یا مصدوم شده اند.

اعلام اسامی ۱۶ نفر از مصدومان حادثه معدن طبس

 اسامی ۱۶ نفر از مصدومان حادثه انفجار معدن زغالسنگ طبس اعلام شد.

اسامی ۱۶ نفر از مصدومان حادثه انفجار معدن زغالسنگ طبس به شرح ذیل اعلام شد:

میثم معینی بستری در بخش icu، هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی، مهدی علی زاده بستری در بخش icu، حسین کرمی بستری در بخش داخلی، حجت عصمتی بستری در بخش icu، مجتبی حسین پور بخش داخلی، حسن قلی نژاد بستری در بخش داخلی، علیرضا کدهی بستری در بخش ccu، امیر سلطانی بستری در بخش icu، علی عباس زاده بستری در بخش داخلی، ناصر آخوندی بستری در بخش ccu، کاظم نخعی بستری در بخش icu، هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس، رمضانعلی دهقان نژاد تحت نظر در بخش اورژانس، محمد بهمدی بستری در بخش جراحی عمومی.

تسلیت رئیس جمهور به خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس

 رئیس جمهور به خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس تسلیت گفت و افزود: هر کاری از دست ما بربیاید برای خانواده‌های جانبختگان انجام خواهیم داد.

مسعود پزشکیان اظهارکرد: متأسفانه خبردار شدیم که در طبس یکی از معادن زغال سنگ دچار حادثه شده و تعدادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: از این تریبون به خانواده‌های محترم آنها تسلیت عرض می‌کنم.

وی گفت: با وزرای کشور، بهداشت و صمت صحبت کردیم؛ با تمام توان پیگیر رفع مشکلات این عزیزان خواهیم بود.

رئیس جمهور افزود: با وزیر صنعت صحبت کردم که این روند درسی شود تا از این به بعد در معادن کشور ما سیستمی پیاده کنند و کاری انجام دهند که این اتفاقات شکل نگیرد

پزشکیان گفت: استانداردی که باید در معادن باشد، در حدی باشد که خطری کارگران معادن را تهدید نکند؛ مجدداً به خانواده عزیز جان باختگان تسلیت عرض می‌کنم و هر کاری از دست ما بربیاید، برای پشتیبانی از آنها انجام خواهیم داد.

2

تاریخ انتشار : ۱ مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
شناسه مطلب : 62657
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی