رصد چیلان از تحولات منطقه‌ای فولاد و صنایع معدنیتولید آهن اسفنجی هند به ۵۱.۵ میلیون رسید ‌/ ۷۱درصد تولید در شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌شود / تولید ۲۷۷ میلیون تن سنگ آهن در سال
تولید آهن اسفنجی هند به ۵۱.۵ میلیون تن در سال رسیده و این کشور چشم‌انداز تولید ۷۵ میلیون تن را برای ۲۰۳۰ ترسیم کرده است.

به گزارش  چیلان  به نقل از کالانیش، هند تولید آهن اسفنجی را در طول پنج سال گذشته هشت درصد رشد داده و از ۳۴میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال مالی ۲۰۱۹- ۲۰۱۸به ۵۱میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ رسانده است؛ در همین بازه زمانی نرخ رشد تولید فولاد این کشور پنج درصد بوده است.
پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ میلادی شرکت‌های هندی تولید آهن اسفنجی را به ۷۵ میلیون تن برسانند و جریان رو به رشد سال‌های پیش را ادامه دهند.
در طول سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ شرکت‌های کوچک‌مقیاس و متوسط‌مقیاس هندی ۷۱درصد از تولید آهن اسفنجی کشور را در اختیار داشتند و ۲۹درصد دیگر را شرکت‌های بزرگ‌مقیاس تولید می‌کردند.
تولیدکنندگان محصولات طویل بیش‌تر از دیگر فولادسازان هندی متقاضی این ماده خام هستند. در طول پنج سال گذشته سهم تولیدکنندگان محصولات طویل از کل تولید فولاد این کشور از ۵۲درصد به ۵۵درصد افزایش داشته و این رشد تقاضا برآمده از توسعه پروژه‌های زیرساختی و ساخت و ساز در هند است، با این حال به نظر می‌رسد سهم محصولات تخت نیز در سه سال آینده رشد داشته باشد زیرا شرکت‌های بزرگ در حال افزایش ظرفیت خود به ویژه در کوره بلند هستند. با این وجود به طور کلی تولید محصولات طویل بر محصولات تخت غلبه خواهد داشت.
دو ماه خام کلیدی در تولید آهن اسفنجی سنگ آهن و زغال سنگ هستند. هند در تامین سنگ آهن خودکفاست اما ۳۰درصد تا ۴۰درصد از زغال سنگ بخار موردنیاز خود را وارد می‌کند و مبادی وارداتی آن هم بیشتر آفریقای جنوبی و اندونزی هستند.
تولید سنگ آهن هند در سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ به ۲۷۷ میلیون تن رسید و پیش‌بینی می‌شود این رقم در پنج سال آینده ۷درصد تا ۹درصد رشد داشته باشد. همچنین پیش‌بینی ‌می‌شود تولید پلت سنگ آهن به دلیل افزایش ظرفیت تولید و رشد تقاضای آن از سوی صنعت فولاد افزایش یابد.

2

تاریخ انتشار : ۳ مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵
شناسه مطلب : 62752
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی