در راستای توسعه قابلیت‌های سازمانی صورت گرفت؛صدور و تمدید موفق ۴ استاندارد مدیریتی در SKS
ممیزی تکرار صدور گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه براساس استانداردهای ایزو 9001، 14001 و 45001 و ممیزی مراقبتی اول سیستم مدیریت ریسک براساس استاندارد ایزو 31000 در راستای توسعه قابلیت های سازمانی با اجرای فرآیند ممیزی شخص ثالث توسط تیم ممیزی TUV آلمان در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش انجام گردید.

به گزارش  چیلان ، فرایند ممیزی سیستم مدیریت یکپارچه جهت تکرار صدور سه گواهینامه مدیریتی شامل ایزو ۹۰۰۱ مدیریت کیفیت، ایزو ۱۴۰۰۱ مدیریت زیست محیطی و ایزو ۴۵۰۰۱ مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی و تمدید یک گواهینامه شامل ایزو ۳۱۰۰۰ مدیریت ریسک با برنامه ریزی واحد تضمین و تعالی سازمان در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برگزار گردید.

ایزو ۹۰۰۱ چارچوبی استاندارد برای مدیریت کیفیت در سازمان محسوب می‌شود که سازمان‌ها را تشویق به پیاده‌سازی سیستم‌های موثر و کارآمد می‌کند. آخرین نسخه ISO 9001، ویرایش سال ۲۰۱۵ است. این نسخه تغییرات قابل توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته و به بهبود فرآیندها و رویکردهای مدیریت کیفیت سازمان‌ها تمرکز دارد. این تغییرات به منظور سازگاری بهتر با محیط‌های پیچیده کسب‌وکار امروز و هماهنگی با سایر استانداردهای مدیریتی مانند: ایزو ۱۴۰۰۱ ایجاد شده است.

ایزو ۱۴۰۰۱ نیز چارچوبی استاندارد برای مدیریت زیست محیطی در سازمان به‌شمار می‌رود؛ این استاندارد با توجه به مسئولیت اجتماعی و قانونی سازمان در قبال محیط زیست روش‌های عمومی را بیان می‌کند که طی آن سازمان کم‌ترین آسیب را به محیط زیست وارد نماید به‌طوری‌که اصول توسعه پایدار در فعالیت‌های سازمان لحاظ شود.

همچنین ایزو ۴۵۰۰۱ برای اولین در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و به عنوان ابزاری توسعه‌یافته و کارا برای کاهش و پیشگیری از حوادث شغلی به شدت مورد استقبال بنگاه‌های اقتصادی به ویژه واحد‌های صنعتی قرارگرفت. این سیستم با رعایت الزامات استاندارد موجب کاهش خطرات و حوادث ناشی از کار در سازمان‌ها می‌شود.

ایزو ۳۱۰۰۰ چارچوبی جامع است که تمام جنبه های مدیریت ریسک از جمله شناسایی ریسک، تجزیه و تحلیل ریسک، ارزیابی ریسک، درمان ریسک و نظارت و بررسی ریسک را پوشش می دهد. هدف از تدوین این استاندارد کمک به سازمان ها برای شناسایی، ارزیابی و مدیریت ریسک ها به شیوه ای سیستماتیک و سازگار با شرایط کسب وکار.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در راستای توسعه قابلیت های سازمانی و صدور و تمدید اعتبار گواهینامه‌های ذکر شده با انجام ممیزی‌های دوره ای اقدام به شناسایی مغایرتهای شناسایی شده نموده است و طی برنامه ریزی‌های انجام شده، اقدامات لازم در خصوص رفع عدم انطباق های مشاهده شده اصلاحات مورد نیاز را انجام داده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
شناسه مطلب : 63250
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی