مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد/ مجمع فولاد ۴۰۰ ریال سود تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور ۶۹.۲۸ درصد از سهامداران در سالن اجتماعات ساختمان نگین نقش جهان برگزار شد.

به گزارش  چیلان ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور ۶۹.۲۸ درصد از سهامداران در سالن اجتماعات ساختمان نگین نقش جهان برگزار شد.

محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در شروع این مجمع گفت:امروز فولاد مبارکه دارای سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی (GDP) و سهم ۶.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی بخش صنعت است.

وی گفت: کسب درآمد سالانه بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار با کسب حداقل ۲۰% درآمد سالانه از کسب وکارهای غیرفولادی، الگوی ملی بنگاه داری، جایگاه اول در رتبه بندی برتر کشور (IMI۱۰۰)، سازمان سرآمد در جایزه پایداری سازمانی انجمن جهانی فولاد، ایجاد کسب وکارهای جدید، تکمیل زنجیره متوازن برای تولید ۱۸ میلیون تن فولاد خام و حضور مقتدرانه در جمع ۲۰ شرکت فولادی در جهان از اهداف کلان فولاد مبارکه در افق ۱۴۱۰ است.

وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه توانست در همایش شرکت‌های برتر ایران (IMI 100) در سال گذشته رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه فلزات آهنی، رتبه دوم در شاخص ارزش افزوده، سودآوری و ارزش بازار، رتبه سوم اشتغال‌زایی و رتبه هشتم فروش را در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور کسب کند.

تولید ۱۲ محصول جدید در سال ۱۴۰۲ در فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود:استراتژی‌های شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲ عبارت بودند از: بهره‌برداری حداکثری و اقتصادی از ظرفیت‌های تولید با تمرکز بر تولید محصولات ویژه، توسعه متوازن زنجیره ارزش و زیرساخت‌های مورد نیاز، توسعه نوآوری و فناوری، توسعه پایداری اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و حکمرانی، توسعه سرمایه‌های انسانی و ارتقای بهره‌وری و دلبستگی کارکنان.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، ۱۲ محصول جدید با کسب ۱۸ همت درآمد در فولاد مبارکه تولید شد. همچنین تولید ۸۶۲۸ هزارتن آهن اسفنجی با رشد ۰.۴ درصدی و بهره‌برداری ۹۰ درصدی از ظرفیت اسمی، تولید ۸۸۴۵ هزارتن تختال با رشد ۲ درصدی و بهره‌برداری ۱۰۱ درصدی از ظرفیت اسمی، تولید ۶۶۵۶ هزارتن کلاف گرم با رشد یک درصدی و بهره‌برداری ۱۰۱ درصدی ظرفیت اسمی، تولید ۱۹۷ هزارتن کلاف گالوانیزه با رشد ۴۰ درصدی و بهره‌برداری ۹۲ درصدی ظرفیت اسمی، تولید ۱۵۵۰ هزارتن کلاف سرد با کاهش ۰.۴ درصدی و بهره‌برداری ۹۱ درصدی ظرفیت اسمی از دستاوردهای سال ۱۴۰۲ بود.

photo 2024 07 20 12 24 01

اگر نیروگاه سیکل ترکیبی در فولاد مبارکه ساخته نمی‌شد با توقف خط تولید و کاهش شدید تولید مواجه بودیم

وی اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد مبارکه تاکنون ۷۶ درصد رشد فیزیکی داشته است که فاز اول آن مهر ماه سال گذشته و فاز دوم نیز خرداد ماه امسال به بهره برداری رسیده است، این پروژه برای بهره برداری کامل به حدود ۲.۲ همت بودجه نیاز دارد که در برنامه امسال ۱.۰۶ همت برای آن دیده شده و پیش بینی می‌شود که این پروژه تا تیر ماه سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد. چنانچه این پروژه اجرایی نمی‌شد با توجه به اعمال محدودیت‌های انرژی، شبیه دیگر تولیدکنندگان فولادی با توقف خط تولید و کاهش شدید تولید در فولاد مبارکه مواجه بودیم.

طیب نیا گفت: برآورد می‌شود پروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه تا سال ۱۴۰۵ تکمیل شود. این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ ۲۳.۸ درصد و تا پایان خرداد ۱۴۰۳، ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و سهم سال ۱۴۰۳ این پروژه بیش از ۱۸.۳ همت خواهد بود.

سال آینده مشکل آب در فولاد مبارکه با اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان و خرید پساب ۶ شهر جدید برطرف خواهد شد

وی گفت: هفته گذشته اولین پنل‌های پروژه نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی فولاد مبارکه نصب شده است، با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید برق در این نیروگاه به زودی آغاز می‌شود و تا پایان سال و قبل از فصل گرم سال آینده حداقل ۱۲۰ مگاوات تولید این نیروگاه را در مدار خواهیم داشت.

وی افزود: فولاد مبارکه در کنار سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان، خرید پساب ۶ شهر جدید را نیز در دستور کار دارد و می‌توان گفت سال آینده مشکل آب در فولاد مبارکه برطرف خواهد شد.

طیب نیا گفت: برآورد مخارج تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای گروه فولاد مبارکه جمعا حدود ۱۵۶.۵ همت است که از این میزان ۵۹.۱ همت برای تکمیل پروژه‌های جاری در داخل فنس شرکت فولاد مبارکه و مابقی نیز برای دیگر شرکت‌های زیر مجموعه است.

توانمندسازی و جلب مشارکت همه ذی نفعان رویکرد فولاد مبارکه در حوزه تحقق مسئولیت اجتماعی است/ افزایش ۱۵ درصدی راندمان کشاورزی در حوزه‌های تحت آموزش فولاد مبارکه

وی گفت: فولاد مبارکه توانمندسازی و جلب مشارکت همه ذی‌نفعان را در حوزه تحقق مسئولیت اجتماعی در دستور کار دارد و با مشارکت مردم و همه ذی نفعان و کسانی که در حوزه مسئولیت اجتماعی کار می‌کنند، این هدف را دنبال می‌کند، در این زمینه باید یادآور شوم که فقط در یک مورد، راندمان کشاورزی در حوزه‌های تحت آموزش فولاد مبارکه، افزایش راندمان تا ۱۵ درصد را نشان می‌دهد، همچنین در حوزه دامداری نیز در حوزه واکسیناسیون دام برای ارتقای بهره وری مشارکت داشتیم. علاوه بر این این شرکت توانست تندیس طلایی مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی را کسب کند.

1

 درآمد عملیاتی ۲۴۰ همتی و سود خالص ۹۲ همتی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲/ بازده ۴۰ درصدی سهام این شرکت و بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال گذشته

محمدیاسر طیب نیا گفت: فولاد مبارکه در حوزه فروش سال گذشته با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن صادرات به صورت مستقیم، صادرکننده اول غیرنفتی کشور بوده است. این شرکت در سال ۱۴۰۲ جمعا حدود ۸.۸ میلیون تن محصول را به فروش رسانده است.

درآمد عملیاتی فولاد مبارکه در سال گذشته ۲۴۰ همت بود که بیش از ۵۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است و ۹۲ همت سود خالص داشتیم، که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد و این میزان نسبت به متوسط صنعت که امروز حدود ۱۸ درصد است، بیش از ۲ برابر است.

نسبت‌های مالی در فولاد مبارکه همه بهبود یافته و بازده ۴۰ درصدی سهام فولاد مبارکه نشان می‌دهد این سهام بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال گذشته بوده است.

۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص از دست رفته شرکت فولاد مبارکه به دلیل محدودیت انرژی در سال گذشته

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: ۲ چالش اصلی شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته تامین انرژی و تامین مالی بوده است. برنامه‌ریزی‌ها در حوزه خودتامینی انرژی در شرکت فولاد مبارکه به گونه‌ای است که بتوانیم چالش انرژی را تا ۲ سال آینده حل کنیم اما باید بدانیم سال گذشته حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص شرکت به دلیل محدودیت انرژی از دست رفت.

وی گفت:  نکته دیگر این است که هزینه‌های مالی در شرکت به شدت رو به افزایش است اما ما سال گذشته سعی کردیم به خواست سهامداران، تقسیم سود بالایی انجام دهیم و با تامین مالی این هزینه‌ها را جبران کنیم.

وی افزود:  هزینه‌های مالی شرکت سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش یافته و ما ۴۰ همت تامین مالی را انجام داده‌ایم که مبلغ کمی نیست، نرخ بهره از ۱۸ به ۲۳ درصد رسیده و از سهامداران می‌خواهیم در این زمینه همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با اکثریت آرای سهام‌داران، تقسیم سود ۴۰۰ ریالی به ازای هر سهم این شرکت به تصویب رسید.

شایان ذکر است سود سهام‌داران حقیقی در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب سجام آنان واریز خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
شناسه مطلب : 61375
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی