طرح های زنجیره فولاد کرمان با حضور رئیس جمهور افتتاح می شوند
همزمان با سفر رئیس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از اعضای هیات دولت به استان کرمان 17 هزار میلیارد ریال پروژه که طرح های زنجیره فولاد هم در میان آن ها دیده می شود افتتاح خواهد شد.

به گزارش  چیلان  به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، مهدی حسینی نژاد، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: طرح شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با تولید آهن اسفنجی و با ظرفیت ۱۶ میلیون تن و سرمایه گذاری چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۵۴۵ نفر از جمله این طرح های قابل افتتاح است.

وی بیان کرد: طرح شرکت فولاد سیرجان ایرانیان با تولید محصول گندله آهن با ظرفیت ۲.۵میلیون تن و سرمایه گذاری پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با حضور رئیس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه در هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: این طرح، زمینه اشتغال را برای بیش از ۳۹۰ نفر فراهم کرده است.

وی یکی دیگر از طرح های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهوری به کرمان را طرح ملی مس ایران (پالایشگاه خاتون آباد) عنوان کرد و افزود: این طرح با تولید مس کاتد برابر با ۲۰۰ هزار تن با سرمایه گذاری پنج هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال را برای ۱۰۰ نفر فراهم خواهد کرد.

حسینی نژاد اظهار کرد: خط تولید ۶۰۰ هزار تنی کنستانتره شرکت فکور صنعت با سرمایه گذاری بیش از یکهزار و ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغال برای ۱۹۰ نفر از دیگر طرح های قابل افتتاح است.

وی از طرح های افتتاحی در سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به استان کرمان را افتتاح یک طرح تولید لوله های مسی ذکر کرد و گفت: این طرح با تولید ۱۲ هزار تن لوله مسی و با سرمایه گذاری بیش از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال برای ۱۲۵ نفر افتتاح خواهد شد.

وی با تشریح اقدامات انجام شده صنعتی و معدنی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی، فراهم کردن زمینه اشتغال در حوزه صنعت، معدن و بازرگانی و افزایش توان بخش خصوصی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

استان کرمان دارای معادن غنی و فعال سنگ آهن، مس، ذغالسنگ، کرومیت و تیتانیوم در شهرستان های مختلف از جمله سیرجان، رفسنجان، شهربابک، زرند و جنوب کرمان است.

مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان با فرآوری سنگ آهن و صنایع بزرگ مس در رفسنجان و شهربابک از جمله صنایع مادر این استان و کشور به شمار می رود.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۶
شناسه مطلب : 10881
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی