آنالیز قیمت ضایعات آهن
محمّد مهدی مؤمن دوست، قائم مقام گروه سرمایه گذاری پارسا پولادهور تحلیل تکنیکالی از آنالیز قیمت قراضه آهن به چیلان ارائه داد که این گزارش آنالیزهای قیمت در دوره 570 روزه بوده و تا 7 شهریور اعتبار دارد.

1 138

2 113

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می شود روند صعودی قیمت ها بطور کاملا کنترل شده ادامه دارد و محورهای اصلی نمودار فوق عبارتند از : ۸۰۰، ۱۱۰۰ و ۱۴۰۰  تومان.

3 31

محور ۸۰۰ تومان در اواخر فروردین ۱۳۹۵ شکسته شد. به دلیل التهاب بازار این شکست با هیجان زیادی تا عدد ۱۱۰۰ تومان نیز ادامه یافت. اما این افزایش فقط یک نفوذ بود و خط ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ شکسته نشد.

4 19

طبق معمول پس از شکسته شدن خط پرقدرت ۸۰۰ تومان، این خط در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۹۶ لمس شده و سپس روند صعودی ادامه یافته است.

5 14

در اواخر برج ۸ سال ۱۳۹۵ قیمت ها با یک دورخیز پرقدرت به سمت خط ۱۰۰۰ تومان حرکت کرده است و این خط در ابتدای برج ۹ سال ۱۳۹۵ شکسته شده است.

6 13

در ادامه یک کانال نزولی نیز شکل می گیرد که احتمالا متأثر از فاکتورهای فاندامنتالی ( اخبار سیاسی  و اقتصادی ) بوده است.

7 10

اما پس از گذشت چند ماه تکنیک ۱-۲-۳ بخوبی خودش را نشان می دهد، بطوریکه در اواخر سال ۱۳۹۵ به سادگی می شد تشخیص داد که در سال ۱۳۹۶ قیمت ها رشد جهشی خواهند داشت.

8 51

وضعیت حال:

در اواخر برج ۴ سال ۱۳۹۶ رشد قیمت ها بحدّی ادامه یافت که خط پرقدرت ۱۱۰۰ تومان نیز شکسته شد. اما توان لازم برای شکستن خط ۱۴۰۰ تومان را نداشت. به نظر می رسد که به دلیل برخورد با خط ۱۴۰۰ تومان، این خط قیمت ها را پس زده و به پائین رانده است.

9 40

بر روی عدد ۱۳۴۰ تومان یک خط حمایتی ضعیف شکل گرفته است که قیمت ها تا نزدیک آن خواهد رسید. در صورت شکسته شدن این خط، قیمت ها تا نزدیک ۱۲۰۰ تومان کاهش خواهد یافت. اما اگر خط ۱۳۴۰ تومان ثابت بماند و دچار شکست نشود، قیمت ها برای شکستن خط ۱۴۰۰ تومان مجدداً افزایش خواهند داشت.

10 7

2

تاریخ انتشار : ۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۵
شناسه مطلب : 14157
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی