چیلان گزارش می دهدحمایت از بخش خصوصی و نظارت بر خصولتی ها کلیدواژه مراسم تودیع معارفه وزیر صمت
هفتم شهریور ماه سال جاری شاهد برگزاری مراسم تودیع مهندس نعمت زاده و معارفه مهندس شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت بودیم در این مراسم در ابتدا نمایندگان تشکل های بخش خصوصی سخنرانی داشتند. وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت از برخورد دولت دوازدهم با خصولتی هایی که مسئولیت پذیر نیستند و کشور را با مشکل مواجه می کنند، گفت و مهندس جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بر حمایت دولت از بخش خصوصی برای ورود به معدن و صنایع معدنی تأکید کرد.

با خصولتی های مسئولیت ناپذیر برخورد می شود

محمد شریعتمداری، در آیین تکریم از خدمات مهندس نعمت زاده و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم گفت: مهندس نعمت زاده تن بی جان صنعت، معدن و تجارت کشور را تحویل گرفتند و مجموعه ای را تحویل داد که بخش اعظمی از ضعف هایش بهبود یافته است و رشد منفی ۱۰ درصدی صنعت را متوقف و مثبت کرد.

وی افزود: تراز تجاری کشور در دولت یازدهم در دو سال متوالی مثبت شد و بیش از ۲۵ هزار واحد راکد و نیمه فعال با تزریق بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه فعال شد.

شریعتمداری تلاش های گسترده وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در حوزه فضای کسب و کار را ستودنی خواند و عنوان کرد: این اقدامات سبب بهبود شاخص جهانی ایران در فضای کسب و کار از ۱۵۲ به ۱۲۰ و شاخص رقابت پذیری از ۸۲ به ۷۶ شد.

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم ۴۶۰ هزار کیلومتر ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف معدنی در کشور انجام شد که پیش از شروع کار دولت یازدهم این آمار ۱۸۰ هزار کیلومتر بود.

وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت همچنان تعداد شهرک های صنعتی که در طول دولت یازدهم تجهیز شدند را ۷۶ واحد عنوان کرد و گفت: این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی برای استقرار واحدهای صنعتی در زمان وزارت مهندس نعمت زاده تجهیز شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش های صورت گرفته تقاضا برای کالاهای مصرفی از سوی مردم کاهش یافته است و از این رو تحریک تقاضا باید در دستور کار قرار بگیرد.

شریعتمداری در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع خصولتی ها هم اشاره ای داشت و گفت: قطعا در دولت دوازدهم درباره خصولتی هایی که مسئولیت پذیر نیستند تصمیم گیری می شود چون اینها کشور را با مشکل مواجه می کنند.

وی همچنین اظهار داشت: بهتر آن است در حوزه تولید مشوق های جدید تعریف شود تا تولیدکننده به سمت تولید رقابتی گرایش پیدا کند. علاوه براین، بهبود نظام بانکی یکی از انتظارات ماست و باید برای امنیت سرمایه گذاری مشکل بانکی را از سر راه تولید برداریم.

وزیر صمت تصریح کرد: بسیاری از صنایع ما با هدف جلوگیری از واردات ایجاد شده اند و رکود بخش مسکن بسیاری از صنایع را با مشکل جدی مواجه کرده است.

22 10

جلوگیری از خام فروشی، ارائه خط اعتباری و توجه ویژه به بازارهای صادراتی در دولت دوازدهم

دکتر اسحاق جهانگیری نیز در مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تولید رقابتی گفت: بهتر آن است در حوزه تولید مشوق های جدید تعریف شود تا تولیدکننده به سمت تولید رقابتی گرایش پیدا کند.

وی افزود: بهبود نظام بانکی یکی از انتظارات ماست و باید برای امنیت سرمایه گذاری مشکل بانکی را از سر راه تولید برداریم.

جهانگیری با تاکید این نکته که بسیاری از صنایع ما با هدف جلوگیری از واردات ایجاد شده اند گفت: رکود بخش مسکن بسیاری از صنایع را با مشکل جدی مواجه کرده و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

وی این را نیز گفت که شدت مصرف انرژی ایران در صنعت و معدن زیاد است که مدیریت آن جزو اولویت های دولت دوازدهم است. از سوی دیگر باید زمینه را برای ورود به بازارهای بزرگ جهانی و همکاری ها و سرمایه گذاری های  مشترک بین المللی باید آماده کنیم.

معاون اول رئیس جمهور بر حمایت بخش خصوصی برای ورود به معدن به خصوص در حوزه معادن فلزی مورد حمایت تاکید داشته و اظهار کرد: ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی برای جلوگیری از خام فروشی، ارائه خط اعتباری و توجه ویژه به بازارهای صادراتی در دولت دوازدهم دنبال می شود.

وی وزارت صنعت، معدن و تجارت مرکز ثقل پیشنهادات اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید بنگاه های بزرگ صادراتی ایجاد شود و موافقت نامه های تجارت ترجیحی با کشورهای خارجی امضا شود.

در پایان مراسم تجلیل از زحمات محمدرضا نعمت زاده وزیر پیشین صنعت معدن وتجارت و معارفه محمد شریعتمداری وزیر جدید این وزارتخانه، روسای سازمانهای صنعت معدن و تجارت استانها درنشست مشترک با وزیر و معاونین آن شرکت کردند و در این نشست وزیر صنعت بر لزوم سرعت بخشیدن به اجرای برنامه های وزارتخانه تاکید کرد. همچنین در پایان این مراسم، وزیر راهی اصفهان شد تا از ذوب آهن بازدید نماید.

20 35

21 12

 

2

تاریخ انتشار : ۸ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲
شناسه مطلب : 14306
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی