اقدامات فولاد مبارکه برای مقابله با کرونا/ شیفت‌ها را از ۱۲ ساعت به ۸ ساعت کاهش دادیم
مهندس عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در گزارش زنده به وزیر صمت در حضور معاون اول رئیس جمهور، اقدامات این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا را تشریح کرد.

به گزارش  چیلان ، مهندس عظیمیان در این گزارش زنده گفت: از یک هفته پایانی سال گذشته تمام بخش‌های غیرضروری فولاد مبارکه را تعطیل کردیم و تعداد کارکنان حاضر در بخش‌ها را ۲۲ هزار نفر به ۶ هزار نفر تقلیل دادیم و به جهت ۴۰ روز تاخیر به وجود آمده در تولید، تمام ظرفیت را برای حفظ و افزایش تولید در نظر گرفتیم. همچنین شیفت ۱۲ ساعته را به ۸ ساعت تغییر دادیم و رستوران ها و مراکز طبخ شرکت را نیز تعطیل کردیم تا از شیوع بیماری کرونا از طریق توزیع غذا نیز جلوگیری شود.

وی افزود: کنترل های بسیار ویژه ای در ورود و خروج پرسنل به عمل آمد، ضدعفونی کلیه خودروها در هنگام ورود و خروج و تب سنجی و کنترل دمای بدن کارکنان از جمله دیگر تدابیر اتخاذ شده بوده اند.
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر از ۶۰۰۰ نفر از کارکنان‌مان آزمایش خون گرفته شده و به تدریج از تمامی کارکنان آزمایش به عمل خواهد آمد. غربالگری از طریق تکمیل فرم و پاسخ‌دهی به سوالات نیز از کارکنان صورت گرفته است. در صورتی که در آزمایش خون پرسنل فولاد مبارکه علائم مشکوکی پیدا شود آزمایش های تکمیلی از جمله آزمایش مخاط گرفته خواهد شد.

دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور نیز در خلال ارائه گزارش عملکرد فولاد مبارکه توسط مهندس عظیمیان به وزیر صمت، عنوان کرد: اگرچه امیدواریم این بیماری هر چه زودتر از کشور ما دور شود اما با این شرایط باید ببینیم مردم و بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی کشور که می‌خواهند فعالیت و نیازهای ضروری مردم را تامین کنند چگونه می‌توانند هم زمان با وجود کرونا به فعالیت ادامه دهند.

جهانگیری افزود: این که بنده با حساسیت از مدیران عامل فولاد مبارکه و ایران خودرو به عنوان واحد های بزرگ تولیدی سوال کردم که شما با توجه به تعداد بالای کارکنان‌تان و ضرورت ادامه تولیدتان چه تدابیری اندیشیده اید، به جهت این است که به همه مدیران تولیدی تاکید مضاعف کنیم که صیانت و مراقبت از سلامت کارگران همزمان با تولیدشان برای حفظ تعادل تولید کشور مورد توجه جدی قرار داشته باشد.

2

تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۸
شناسه مطلب : 31000
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی