مکزیک ساخت کارخانه فولاد در کلمبیا را لغو کرد
کارخانه Deacero تولیدکننده محصولات طویل فولادی مکزیک تصمیم به لغو طرح احداث واحد فولاد خود در کلمبیا را دارد.

به گزارش  چیلان ، مکزیک در نظر داشت در این طرح بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کند. گفتنی است شرکت Deacero و گروه تجاری G&J که بزرگترین واردکننده و شرکت بازرگانی فولاد کلمبیا است تصمیم گرفته تا پس از سه سال تلاش، پروژه کارخانه فولاد در بارانکیلا  را به حالت تعلیق درآورد. این تصمیم به دلیل عدم وجود تضمین در اتصال به سیستم برق ملی از طریق اتصال دهنده محلی است. با این وجود مقامات محلی کلمبیا معتقدند که طرفین این توافق، گزینه ای برای غلبه بر مشکلات پیدا خواهند کرد تا پروژه در نهایت به مرحله نصب برسد و اجرا شود.

به این ترتیب مقامات کلمبیایی اعلام کرده اند برق این کارخانه را تضمین می کنند و قدرت تحویل آنرا دارند اما به این شرط که ساخت و ساز این کارخانه تضمین شود که این موضوع نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد.

 قابل ذکر است، در نیمه اول سال ۲۰۱۵ اعلام شده بود این کارخانه در کمتر از ۳۰ ماه آینده یعنی اواسط سال ۲۰۱۷ آماده خواهد شد و حدود ۴۵۰ هزار تن فولاد به صورت ورق و شمش تولید خواهد کرد. علاوه براین، محل این کارخانه در بارانکیلا انتخاب شد چراکه سرمایه گذاری در آن به جهت نزدیکی به بنادر استراتژیک بوده و مورد استقبال است.

 براساس اعلام کمیته ملی تولیدکنندگان فولاد کلمبیا، در حال حاضر تقاضای کلمبیا برای محصولات فولادی ۳.۶ میلیون تن تخمین زده می شود که تنها حدود ۱.۳ میلیون تن آن در ۲۰۱۶توسط ۵ شرکت فولادی در این کشور تولید گردید.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱
شناسه مطلب : 14777
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی