نام دو فولاد ساز در میان واحدهای نمونه کشور در روز استاندارد
مراسم روز جهانی استاندارد درحالی روز گذشته با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، دکتر محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد، شافعی رئیس اتاق بازرگانی و سایر مقامات و مدیران و نمایندگان شرکت ها برگزار شد که در بین شرکت ها و واحدهای تولیدی نمونه ملی نام فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان دیده شد.

به گزارش  چیلان ، شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکت مبارکه دو شرکتی بودند که در روز جهانی استاندارد از دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تندیس واحد نمونه کشوری در امر استاندارد را دریافت نمودند.

3805 1024 768 11

شریعتمداری در سخنرانی روز جهانی استاندارد با تاکید بر اینکه باید به مقوله استاندارد به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت نگاه شود و در این راستا از مشاوره‌های ملی و بین‌المللی استفاده کنند، اظهار کرد: شاید کار و اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار باشد و تولید و بازدهی نیز یکی دیگر از مسائل مهم مورد نظر ما باشد اما باید بدانیم که ایمنی مردم اهمیتش با سایر مسائل بالاتر است.

وی افزود: کلیه واحدهای تولیدی مکلفند که در حوزه استاندارد اجباری در کف مطلوبیت قرار داشته باشند و ما هیچ گونه رودربایستی با واحدهای تولیدی در این زمینه نداریم که یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در این راستا صنعت خودروسازی است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع استاندارد بسیار مهم و یکی از زمینه‌های رشد و توسعه است، یادآور شد: در دوره اول چهار ساله دولت قدم‌های خوبی در حوزه ملی و بین‌المللی توسط سازمان ملی استاندارد برداشته شد و حرکت پرشتابی را آغاز کردیم اما همچنان با بند ۳۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که تاکید رهبری مبنی بر پوشش استاندارد به کلیه کالا و خدمات است، فاصله داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: استاندارد کف مطلوبیت است و باید پوشش استاندارد در همه فرآیندهای کالایی و خدماتی مدنظر قرار گیرد. در این راستا کالا و خدمات دارای استاندارد اجباری هستند که در اولویت اول قرار دارند اما باید پا را فراتر از این مقوله بگذاریم و به استاندارد به عنوان یک سرمایه‌گذاری مهم برای آینده توجه کنیم.

همچنین دراین مراسم جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز با تاکید بر اینکه حرکت بنگاه های اقتصادی ایران به سمت جهانی شدن یک الزام است و تولید کالاهای با قیمت و کیفیت مناسب برای عرضه در بازارهای بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: رمز بقا و استمرار حیات بنگاه های تولیدی این است که در فضای رقابت بین المللی حضور داشته باشیم و حتی برای ورود به بازار داخل نیز نیازمند کیفیت و رقابت هستیم.

وی با بیان اینکه کشوری که ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی دارد، یعنی این کشور و بنگاه های آن در بازارهای بین المللی حضور دارند، گفت: امیدوارم بتوانیم در سال های آینده از نظر درآمدهای ارزی به جایی برسیم که کشور را با صادرات غیرنفتی اداره کنیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: البته سال گذشته تراز تجاری کشور بدون در نظر گرفتن فروش فرآورده های نفتی مثبت بود ولی باید این تراز تجاری منهای نفت خام در سال های آینده نیز مثبت باقی بماند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور در مسیر خوبی است، اظهار داشت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اثر خوبی بر اقتصاد گذاشته است، ما به اقتصاد مقاومتی باور داریم و با جدیت در مسیر آن حرکت می کنیم.

وی تاکید کرد: تا به حال ۲۵ میلیارد دلار خط فاینانس به امضا رسیده است. همچنین تا به حال چند میلیارد دلار برای فاینانس در ایران با کشورهای دیگر تفاهم نامه داشته ایم که ما رقم تفاهم نامه ها را تا زمان امضای قرارداد اعلام نمی کنیم. همچنین چند مورد فاینانس نیز در حال مذاکره با کشورهایی از اروپا، چین، کره، ژاپن و … هستیم که می خواهند با ایران کار کنند.

26 31

613318 522 8

2

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۶
شناسه مطلب : 14950
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی