حمایت از تولید ملی، انتظار نوردکاران از دولت و مجلس
انتظار امروز نوردکاران برخورداری از حمایت حداقلی از تولید ملی یا از طریق حذف تعرفه واردات یا الزام تولیدکنندگان شمش به تامین نیاز نوردکاران کشور در راستای اقتصاد مقاومتی است.

حمیدرضا طاهری زاده، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با  چیلان  ضمن بیان این مطلب که تعرفه واردات و عوارض صادراتی دو ابزار مهم و در دسترس دولت ها برای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکنندگان داخلی است گفت: همه کشورها فارغ از اینکه با اصول اقتصاد آزاد عمل می کنند یا غیر از آن، از این ابزار به خصوص تعرفه واردات استفاده مقطعی می کنند و با افزایش و کاهش آن بازار داخلی خود را تنظیم می نمایند.

وی افزود: در مقطع زمانی خاصی که فولاد کشور در معرض تهدید جدی دامپینگ قرار داشت، با ملی نگری کارخانجات نورد و درخواست انجمن و همکاری دولت، تعرفه وارداتی ۱۵ درصدی برای شمش فولادی وضع گردید و ارز مبادله ای آن هم قطع شد که دلیل مشخص آن حمایت از تولید ملی بود. اما آیا این حمایت باید فقط مختص تولیدکنندگان شمش باشد؟ آیا کارخانجات ذوب نباید نوردکاران را در منافع این حمایت شریک کنند؟ آیا پاسخ رویکرد ملی و صنفی نوردکاران، کاهش عرضه داخلی شمش و ایجاد مشکلات متعدد برای نوردکاران است؟

طاهری زاده خاطرنشان کرد: انتظار امروز نوردکاران برخورداری از حمایت حداقلی در تولید ملی مقاطع طویل فولادی از طریق حذف موقت تعرفه واردات شمش آن هم صرفا برای واحدهای نوردی و یا الزام تولیدکنندگان شمش به تامین نیاز نوردکاران کشور در راستای اقتصاد مقاومتی است که صد البته انتظار بجا و به حقی است.

2

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
شناسه مطلب : 14828
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی