مدیر عامل ذوب آهن بیستون کرمانشاه در گفتگو با چیلان مطرح کرد: شیوه استرداد مالیات صادرکنندگان مشکلات فراوانی دارد
فولادسازان بخش خصوصی از سازمان امر مالیاتی انتظار دارند که استرداد مالیات بر ارزش افزوده و مطالبات صادرکنندگان تسریع شود.

جهاندار شکری، مدیر عامل ذوب آهن بیستون با گلایه از عدم حمایت مناسب صادرکنندگان از سوی دولت به  چیلان  گفت: متاسفانه هر چقدر که در صحبت ها و سخنرانی ها و برنامه ها از توسعه صادرات حمایت می شود اما در عمل این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: بحث مشوق های صادراتی در صنعت فولاد و پیشنهادات عملیاتی که انجمن تولیدکنندگان فولاد در این باره ارائه کرده است، هنوز هیچ نتیجه ای نداشته و حتی شیوه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان هم دچار مشکلات فراوانی است که نیازمند تغییر رویکرد سازمان امور مالیاتی است.

شکری در خصوص اصلاحات اخیر آیین نامه استرداد مالیاتی صادرکنندگان اظهار داشت: اصلاحیه های متعدد این موضوع هم هنوز به صورت کامل نتیجه بخش نبوده است هرچند که شرایط را بهتر کرده اما به طور کلی فرآیند این استرداد طوری تعریف شده که عملا دست سازمان امور مالیاتی را بازگذاشته و متغیرهای زیادی براین موضوع در نظر گرغته که در نهایت تاثیر زیادی در توسعه صادرات ندارد.

عضو هیئت مدیره جهان فولاد غرب خاطر نشان کرد: به عنوان یک صادرکننده فولاد در بخش خصوصی که موفق شده ایم سهم قابل توجهی از بازار صادراتی تیرآهن عراق را تصاحب کنیم، از سازمان امور مالیاتی تقاضا داریم به طور جدی به تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده و مطالبات صادر کنندگان از این بابت توجه داشته باشند که صادرکنندگان بابت مطالباتی که از دیگران دارند باید از وام بانکی استفاده نمایند و به آنها سود پرداخت کنند. بنابراین بلوکه کردن مطالبات فعالان اقتصادی موجب ضرر و زیان قابل توجه می شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
شناسه مطلب : 16646
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی