مهندس صادقی در گفت و گو با چیلان:ذوب آهن تا سال ۹۷ از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج می شود
مقدمات افزايش سرمايه شركت ذوب آهن براي خروج از ماده 141 قانون تجارت در سال جاري آماده شده و اميدواريم در سال 1397 با تحقق آن از شمول اين ماده خارج شويم.

به گزارش  چیلان ، ذوب آهن اصفهان که در آستانه پنجاه سالگی قرار دارد در ماه های اخیر در زمینه های افزایش میزان و تنوع تولید، سود دهی، کاهش هزینه ها، کاهش بدهی و صادرات شرایط بسیار مطلوبی را رقم زد و عملاً در مسیر بهبود و تعالی قرار گرفت.

مهندس احمد صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خصوص شرایط تولید در این شرکت به  چیلان  گفت: تلاشگران ذوب آهن اصفهان موفق شدند در ماه های اخیر، افزایش میزان و تنوع تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم بزنند. همچنین شاهد روند افزایش تولید در بخش های مختلف ذوب آهن نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور پاسخ به نیازهای روز افزون بازار و به منظور توسعه سبد محصولات، پروفیل های مختلفی از جمله ناودانی بال شیبدار سبک سایز ۲۰، کلاف های صادراتی با مارک فولاد سری SAE، گرد فولادی سایز ۲۵۰ میلیمتر و بیم بلانک در شرکت طراحی و تولید گردید.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان امسال به دنبال بهبود شرایط بازار مقاطع فولادی و مدیریت هزینه های شرکت و همچنین مدیریت نقدینگی بوده و توانست از مشکلات حاد مالی و اقتصادی عبور کند. این شرکت طی مدت مذکور با نیل به درآمد عملیاتی و رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل توانست سود ناخالص خود را ارتقاء دهد و این در حالی است در سال گذشته شاهد ثبت زیان بود.

صادقی ادامه داد: خوشبختانه این شرکت پس از دو سال و نیم سال تحمل زیان خالص توانست به سود خالص دست یابد. روند بهبود عملکرد شرکت گویای آن است که از یک سو سیاست های کلان شرکت در تمرکز بر صادرات و مدیریت هزینه ها که هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی که ابلاغی مقام معظم رهبری است اثر خود را نشان داده و از سوی دیگر شرایط رکودی و سقوط بهای فروش محصولات این شرکت در کشور به نقطه عطف خود رسیده و بازگشت به قیمت های قبل از رکود را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به محدودیت های نقدینگی این شرکت گفت: جریان ورود نقدینگی ناشی از عملیات به شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد محدودی نشان می دهد. ضمن تشکر از شرکای تجاری خود به خاطر ش یکبایی و همراهی آنان با شرکت سهامی ذوب آهن در عبور از تنگنای مالی و نقدینگی امیدواریم با بهبود این روند هم راستا با بهبود درآمد های عملیاتی امکان بازپرداخت تدریجی بدهی آنان را داشته باشیم.

صادقی تاکید کرد: با مساعدت ستاد تسهیل، شرکت توانست بخش قابل توجهی از تسهیلات کوتاه مدت خود را به تسهیلات بلند مدت تبدیل نماید و امکان تسویه بخش بزرگی از بدهی های تجاری خود را فراهم نماید. در طی این دوره بیش از ۱۴ درصد از بدهی های تجاری و غیر تجاری شرکت کاهش پیدا کرده و تسویه شده است. همچنین در همین دوره شرکت موفق شد با همکاری سازمان تامین اجتماعی و وزارت اقتصاد و دارایی بیش از ۴ هزار میلیارد ریال از بدهی خود به دولت را تهاتر نماید و زمینه تهاتر بیش تر تا ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال را فراهم نماید.

وی ادامه این روند را موجب کاهش هزینه های مالی دانست و گفت: کاهش میانگین نرخ سود تسهیلات مالی دریافتی (بیش از ۶۸۱ میلیارد ریال صرفه جویی)، بهبود ساختار ترازنامه شرکت را به همراه خواهد داشت و نتایج آن در افزایش حقوق صاحبان سهام و کاهش زیان انباشته شرکت قابل مشاهده می باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در خاتمه ضمن تقدیر از تلاش، همیاری و خویشتن داری همکاران در شرکت سهامی ذوب آهن که با کوشش بیشتر و جبران خدمات و رفاهیات کمتر، سهم عمده ای در این موفقیت داشته اندگفت: مقدمات افزایش سرمایه شرکت نیز برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت در سال جاری آماده شده و امیدواریم در سال ۱۳۹۷ با تحقق آن از شمول این ماده خارج شویم.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
شناسه مطلب : 17069
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی