افزایش ۳۷ درصدی عرضه شمش در بورس کالا/ شمش فولادی ۳۵۱۰ تومان قیمت خورد
امروز تالار صنعتی بورس کالای ایران شاهد عرضه 55 هزار تن شمش فولادی از سوی سه فولاد ساز کشور یعنی مجتمع فولاد خراسان، فولاد خوزستان و فولاد کاوه جنوب کیش بود. از این میان 10 هزار تن متعلق به مجتمع فولاد خراسان، 25 هزار تن برای فولاد خوزستان و 20 هزار تن فولاد کاوه جنوب کیش بود. این حجم از عرضه 15 هزار تن یعنی 37.5 درصد از عرضه های هفته گذشته بیشتر است.

به گزارش  چیلان ، عرضه هفته جاری شمش در بورس کالا نسبت به هفته گذشته فولادسازان در بورس ۱۵ هزار تن (۳۷.۵ درصد) بیشتر بود چراکه هفته گذشته ۴۰ هزار تن شمش از سوی سه فولادساز شامل فولاد کاوه، ذوب آهن و فولاد خراسان عرضه شده بود و ۲۰ هزار تن آن متعلق به فولاد کاوه جنوب، ۱۵ هزار تن ذوب آهن اصفهان و ۵ هزار تن فولاد خراسان بود.

قیمت پایه هر کیلوگرم شمش امروز در تالار صنعتی بورس کالا ۳۴ هزار و ۶۲۳ ریال بود که با رقابت خریداران افزایش ۱.۱۳ درصدی تا ۱.۵۴ درصدی داشت.

شمش فولاد خراسان با تقاضای ۱۳ هزار تنی مواجه و سقف رقابت با ۱.۵۴ درصد افزایش به ۳۵ هزار و ۱۵۶ ریال رسید و تناژ معامله ۱۰ هزار تن شد.

شمش فولاد خوزستان با ۳۴ هزار تن تقاضا با ۱.۳۸ درصد رشد قیمت مواجه شد و قیمت هر کیلوگرم به ۳۵ هزار و ۱۰۱ ریال رسید و حجم معامله نیز ۲۵ هزار تن شد.

فولاد کاوه جنوب کیش هم توانست ۵ هزار تن شمش خود را به بهای ۳۵ هزار و ۱۵ ریال یعنی ۱.۱۳ درصد بالاتر از قیمت پایه به فروش برساند.

درمجموع قیمت میانگین موزون قیمت های معاملاتی عرضه های امروز شمش فولاد ۳۵ هزار و ۱۰۴ ریال بود.

این درحالی است که قیمت پایه هفته قبل ۳۴ هزار و ۸۶۴ ریال بود و به دلیل رقابت کم و تقاضای محدود از سوی خریداران تنها بر روی شمش فولاد کاوه رقابت ثبت شد و قیمت به ۳۵ هزار ریال افزایش یافت. حجم معامله شمش در هفته گذشته ۲۱ هزار تن بود.

میانگین موزون قیمت هر کیلوگرم شمش در هفته گذشته ۳۴ هزار و ۸۹۶ ریال بوده است.

anjoman1 13

2

تاریخ انتشار : ۷ مهر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴
شناسه مطلب : 21268
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی