در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی صورت گرفت: حمایت در ساخت و اکران خصوصی مستند “زلزله کرمانشاه من را هم تکان داد” توسط شرکت هفت الماس
اکران خصوصی مستند "زلزله کرمانشاه من را هم تکان داد" به کارگردانی امید صراف در پردیس سینما گالری ملت، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و کنشگران مدنی شنبه 26 آبان 1397 در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، اجرای پرفورمنس توسط عده ای از هنرمندان تئاتر شامل بابک حضری شمالی، ژوبین ضیغمی و ساتیا رضا نژاد و نگار ملاکی با موضوع زلزله صورت گرفت و پس از آن مهندس نصراله ایزدپناه بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع هفت الماس در سخنان کوتاهی ضمن خوشامدگویی به حاضران در اکران خصوصی، با تاکید بر مسئولیت اجتماعی شرکت های تولیدی همچون صنایع هفت الماس، حمایت از ساخت فیلم مستند “زلزله کرمانشاه من را هم تکان داد” را در همین راستا نامید.

بنا به گفته مهندس ایزدپناه، حمایت از یک فیلمساز جوان که در یک سال گذشته بیشتر زمان خود را در مناطق زلزله زده غرب کشور سپری کرده است، علاوه بر ایجاد انگیزه در فیلمسازان جوان و بی نام و نشان، موجب زنده نگهداشتن مساله زلزله و بحران های مبتلا به اهالی مناطق زلزله زده در اذهان جامعه می شود.

نصراله ایزدپناه همچنین آمادگی شرکت صنایع هفت الماس برای تولید و تخصیص ورق های گالوانیزه، گالوالوم، رنگی و روغنی مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله زده و اسکان اهالی، با حداقل هزینه را اعلام کرد.

در ادامه، مستند “زلزله کرمانشاه من را هم تکان داد” برای حاضران به نمایش در آمد. پس از پایان فیلم دکتر رامین حیدری فاروقی رئیس هیئت مدیره انجمن تهیه کنندگان سینمای ایران در سخنانی با اشاره به لزوم پرهیز از دخل و تصرف در مفاهیم و واژه ها، بویژه در زمان بروز حوادث یا رخدادهای خاص، ساخت مستند در حوزه مسائل اجتماعی را علیرغم همه ظرافت ها و ویژگی های فنی، برای ثبت وقایع مهم دانست.

حیدری فاروقی با اشاره به اینکه لازم است از تجارب زلزله گذشته برای زلزله قطعی بعدی استفاده شود گفت: کار مستند ساز از این جنبه مهم و قابل توجه می باشد. سازنده مستند “خشت بهشت” به عهده گرفتن تامین سهمی از بخش فرهنگ، توسط بخشی از حوزه اقتصاد را در این مستند قابل تقدیر دانست.

در بخش پایانی مراسم اکران خصوصی این مستند، صادق زیبا کلام عضو هیئت علمی دانشگاه تهران که از روزهای نخست پس از زلزله با اعلام شماره حساب در جمع آوری و سامان بخشی کمک های مردمی در کنار چهره هایی همچون علی دایی و نرگس کلباسی نقش قابل توجهی داشته است، با بیان شرحی از ماجرای اعلام شماره حساب و نحوه مواجهه باورنکردنی مردم با پدیده زلزله غرب کشور به حواشی ایجاد شده پیرامون حسابهای بانکی اعلام شده برای جمع آوری کمک های مردمی پرداخت. زیباکلام تاکید کرد علیرغم همه مشکلات ایجاد شده در راه جمع آوری کمک های مردمی، موضوع به نتیجه رساندن این کمک ها در دهکده امید برای اسکان و تامین الزامات رفاهی ساکنان را تا انتها پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است در حاشیه این اکران خصوصی نمایشگاهی از عکس های منتخب رویا مرادخانی، امیررضا ابراهیمی، امیر امیری، علی رضا مرتضوی از مناطق زلزله زده برگزار شد و محمد پورکند از هنرمندان کرد زلزله زده که از روزهای نخست پس از حادثه علیرغم همه مشکلات به آموزش نقاشی کودکان این مناطق پرداخته بود، ضمن خلق یک اثر جدید همزمان با نمایش فیلم، برخی از آثار خود را در معرض دید علاقمندان قرار داد.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۹
شناسه مطلب : 22908
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی