تولید فولاد خام جهان به ۱۴۷ میلیون تن رسید/ تولید فولاد خام ایران با رشد ۷.۸ درصدی نسبت به دسامبر به ۲.۲ میلیون تن رسید
تولید فولاد جهان در ژانویه با رشد یک درصدی نسبت به ژانویه سال قبل از 145 میلیون و 183 هزار تن به 146 میلیون و 636 هزار تن رسید. تولید فولاد ایران نیز که همچنان جایگاه دهم خود را در جهان حفظ کرده از 2 میلیون و 289 هزار تن در ژانویه سال قبل به 2 میلیون و 230 هزار تن در ژانویه سال جاری رسیده است.

به گزارش  چیلان  و براساس اعلام انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در ژانویه نسبت به دسامبر ۲۰۱۸ رشد داشته چراکه تولید فولاد خام ایران در دسامبر ۲ میلیون و ۶۸ هزار تن بود.

این گزارش می افزاید، تولید فولاد خام چین با رشد ۴.۳ درصدی به ۷۵ میلیون و ۱۳ هزار تن رسیده است.

هند دومین فولادساز برتر جهان با افت ۱.۹ درصدی تولید فولاد خود در ژانویه را به ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تن رساند.

ژاپن که از سال قبل جایگاه خود را به هند داد و به رتبه سوم تنزل یافت، در ژانویه ۸ میلیون و ۱۴۱ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۹.۸ درصد کمتر از ژانویه ۲۰۱۸ می باشد.

آمریکا چهارمین فولادساز برتر دنیا در ژانویه ۷ میلیون و ۶۴۷ هزار تن فولاد خام تولید کرد که ۱۰.۵. درصد بالاتر از ژانویه سال قبل است.

کره جنوبی با تولید ۶ میلیون و ۲۱۱ هزار تن فولاد خام رشد ۱۱ درصدی را نسبت به ژانویه سال قبل به ثبت رساند و جایگاه پنجم خود را حفظ کرد.

روسیه ششمین فولادساز برتر دنیا به تولید ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار تن فولاد خام رسید که ۴.۵ درصد پایین تر از ژانویه سال قبل است.

آلمان، برزیل و ترکیه که در رتبه هفتم تا نهم فولادسازان بزرگ دنیا جای گرفتند به ترتیب به تولید ۳ میلیون و ۴۱۰ هزار تن، ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار تن و ۲ میلیون و ۵۶۵ هزار تن رسیدند که آلمان افت ۷.۲ درصدی و ترکیه افت ۱۹.۵ درصدی داشت اما برزیل رشد ۲.۳ درصدی تولید فولاد خام داشت.

2

تاریخ انتشار : ۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
شناسه مطلب : 24080
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی