امکان فروش صادراتی محصولات فولادی در بورس کالا فراهم شود
با توجه به روند مطلوب صادرات محصولات فولادی، می توان به منظور تشویق تولیدکنندگان و شفافیت بیشتر، معافیت های مالیاتی را در حوزه صادرات محصولات فولادی از طریق رینگ صادراتی بورس کالا قرار داد.

اردشیر سعدمحمدی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی و عضو هیئت مدیره ایمیدرو در گفت و گو با  چیلان  عنوان کرد: عرضه محصولات فولادی طی سال های گذشته در بستر بورس کالا باعث شفافیت، رقابت و سرعت فروش محصولات در بنگاه های فولادی شده است که این اتفاق به رونق اقتصادی به لحاظ گردش مالی سریع تر و مطمئن تر منجر شده است.

سعدمحمدی افزود: دسترسی به محصول باکیفیت و ارتباط مالی شفاف تر در اقتصاد از مزایای اولیه عرضه محصولات در بورس کالا است.

وی با بیان اینکه امیدوارم شرایطی فراهم شود تا امکان فروش صادراتی محصولات فولادی در بورس کالا فراهم شود، گفت: با صادرات فولاد از طریق بورس کالا و ایجاد مزیت هایی در این خصوص مانند معافیت مالیاتی در حوزه صادرات، جذابیت ورود تولیدکنندگان به رینگ صادراتی بورس کالا بیشتر می شود و شاهد شفافیت در بخش صادرات نیز خواهیم بود.

عضو هیئت عامل ایمیدرو افزود: بورس کالا یک مسیر مشخص، شفاف و بین المللی بوده که کارکردهای آن برای اقتصاد در دنیا اثبات شده است، از این رو اینکه عده محدودی در مسیر توسعه این بازار مقاومت هایی می کنند به اعتقاد من نمی تواند تاثیری در روند توسعه این بازار داشته باشد.

وی تاکید کرد: در بورس کالا، مشتریان بنگاه ها به رقابت بهتری می پردازند، رابطه عرضه و تقاضا که یک فرمول بین المللی برای کشف قیمت هاست به بهترین شکل ایجاد می شود و کیفیت محصولات نیز برای همگان مشخص می شود؛ این موارد همگی از مزیت های بورس کالا برای اقتصاد و تولید کشور است که در نهایت به ارتقای کیفیت و رقابت صحیح بنگاه های تولیدی منجر می شود.

سعدمحمدی در پایان گفت: همه به مزایای بورس کالا و تحول ساختاری که این بورس در مبادلات کالاها ایجاد کرده است، اذعان دارند و امروز موضوع مورد اهمیت این است که سازوکارهای این بورس را برای سرعت بالاتر، شفافیت بیشتر و اعتماد خاطر بهتر فراهم کنیم تا همه فعالان اقتصادی از مزایای کامل این بورس بهره مند شوند.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
شناسه مطلب : 24166
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی