وعده ای که محقق شدذوب آهن یک گام به افزایش میزان تولید نزدیک شد
منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از تامین سنگ اهن این مجموعه با موافقت هیئت وزیران خبر داد.

به گزارش  چیلان ، در نامه منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی ضمن اشاره به نشست هیئت وزیران در تاریخ ۱۹ خرداد ۹۸، اعلام شده که به ایمیدرو اجازه تامین یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن بدون الزام به برگزاری مزایده تا پایان سال ۹۸ برای شرکت ذوب آهن اصفهان داده شده است.

البته هیئت وزیران این موضوع را منوط به تحقق ۵ شرط شامل افزایش حداقل ۲۰ درصدی تولید شرکت ذوب آهن در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، کاهش قیمت تمام شده تولید، ایجاد ارزش افزوده از طریق ایجاد تنوع در محصولات تولیدی به ویژه تولید ریل، افزایش نرخ بهره وری نیروی انسانی و تسویه حساب بدهی ها به معادن زغال سنگ کشور دانسته است که در صورت تحقق آنها، روند تحویل سنگ اهن برای ۴ سال آتی نیز تمدید خواهد شد.

گفتنی است، یزدی زاده در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه نیز از تامین پایدار مواد اولیه این کارخانه خبر داده بود و اعلام داشت: اگرچه این میزان همچنان جوابگوی نیاز ذوب نمی باشد اما باعث خواهد شد از رقم فعلی که ۶۰ درصد ظرفیتی اسمی است فراتر برویم.

همچنین سرقینی، معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت نیز در نشست خبری اخیر خود با رسانه ها بر برنامه این وزارتخانه برای تامین سنگ آهن ذوب آهن خبر داده بود و اعلام داشت: خبرهای خوبی برای ذوب آهن در راه است.

2 261

2

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳
شناسه مطلب : 26003
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی