مهمانان«انجمن تولیدکنندگان فولاد» در دومین روز از نمایشگاه متافو
نمایشگاه‌‌‌ بین المللی ایران متافو فرصت‌ ارزشمندی برای صاحبان صنایع فولادی است تا از این طریق با فعالان حوزه‌ کاری خود ارتباط برقرار کنند. "انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران" در مدت چهار روزه برگزاری این نمایشگاه، میزبان بسیاری از فعالان و علاقه‌مندان حوزه فولاد کشور خواهد بود.

به گزارش  چیلان ،غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در دومین روز از نمایشگاه ایران متافو میزبان برخی از چهره های فعال فولاد کشور بود که در ادامه نگاهی گذرا به آن خواهیم داشت:

 

حمایت خانه معدن از جشنواره ملی فولاد

نخستین رویداد مربوط به حضور مهندس محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بود.

بهرامن با بیان اینکه نیازمندی های کشور را می توانیم در داخل تأمین کنیم به خبرنگار  چیلان  گفت: مسیر بومی سازی از جشنواره ملی فولاد می گذرد؛ یعنی رویدادی که تولیدکنندگان برگزار می کنند تا تأمین کنندگان را شناسایی کنند.

وی در این باره افزود:همه صنایع معدنی ما به سرمایه گذاری در بومی سازی نیاز دارند، اگر  این کار را نکنیم ما به همه چیز وابسته می مانیم. تجربه های گذشته هم مؤید این نکته هستند که باید بومی سازی در کشور ما سرعت بگیرد؛ برای نمونه تا پیش از یک باکت را با قیمت های نجومی از خارج از کشور می خریدیم، این در حالی است که بومی سازی همان قطعه در ایران یک اختلاف قیمت ۸۰ درصدی را به ثبت رساند.

 

نمایشگاه بومی سازی، تبدیل تهدید به فرصت

دومین میهمان غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نمایشگاه متافو، سید عباس کلانتر، مدیرعامل گروه دانش بنیان پاترون بود.

 کلانتر در گفت و گو با خبرنگار  چیلان  به اهمیت بومی سازی در دوره پساتحریم در ایران اشاره کرد و افزود: تا پیش از تحریمها اقدام جدی و قابل توجهی در خصوص بومی سازی صورت نگرفته بود با این حال با شروع دور جدید تحریمها در سال ۹۶، به ابتکار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، موضوع بومی سازی در اولویت استراتژی شرکت های فولادی کشور قرار گرفت.

مدیرعامل گروه دانش بنیان پاترون درباره برگزاری نمایشگاه های صنعت فولاد اظهار داشت: در نمایشگاه باید از ارائه محصولات تکراری جلوگیری شود، پروژه های اعلام شده سالهای قبل رصد گردند و گزارشات پیشرفت آنها ارائه گردد، چالش های پیش رو مجددا مورد ارزیابی قرار گیرند و همیاری و همکاری بیشتر مجموعه های مختلف حاضر در صنعت فولاد برانگیخته شود و برنامه های جدید و پیش رو، تعریف گردند.

 

اولویت طرح های فولاد خراسان

و اما دکتر کسری غفوری، مدیرعامل فولاد خراسان، سومین مهمان انجمن تولیدکنندگان فولاد در نمایشگاه ایران متافوی امروز بود.

غفوری در گفت و گو با  چیلان  به اولویت طرح های فولاد خراسان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح کنسانتره سازی دو و نیم میلیون تنی سنگان یکی از طرحهای مهم این شرکت است که با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می شود و برنامه میان مدت ما این است که بتوانیم فولادسازی ۳ را احیاء و راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه مجموعه های بزرگ فولادی کشور باید انسجام بیشتری در حوزه بومی سازی داشته باشند ادامه داد: این ظرفیت در سامانه جامع بومی سازی در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران هم ایجاد شده است اما باید از این ظرفیت ها حمایت شود و دستاوردها را هر چند وقت یکبار رصد شود.

 

حذف مهر عدم ساخت

دکتر بانکی، اولین رییس سازمان برنامه و بودجه و از فعالان صنعتی کشور به عنوان چهارمین مهمان غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از حذف “مهر عدم ساخت” در دوره مسئولیتش خبر داد و درباره نمایشگاه متافو بیان داشت: شوق و اشتیاقی که در نمایشگاه بومی سازی در جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران دیدم به من قوت قلب داد و امسال هم از این نمایشگاه بازدید خواهم داشت.

 

واحدهای فولادی با بخش معدن سر عناد ندارند

مهندس منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یکی دیگر از مهمانان غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد بود وی در گفتگو با  چیلان  در مورد عوارض سنگ آهن بیان داشت: در اتاق فکرهایی که پیش از این تشکیل شده اند ما به عوارض ۴۰ درصدی سنگ آهن اشاره کرده ایم چراکه قیمت ارزش گمرکی که برای سنگ آهن در نظر گرفته شده است رقم پایینی است.

وی افزود: دغدغه اصلی ما به عنوان یک شرکت بزرگ فولادی این است که به مواد اولیه با کیفیت در زمانی که نیاز داریم دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه واحدهای فولادی و بخش معدن نیازمند فهم مشترک هستند اظهار داشت:اگر فهم مشترکی وجود نداشته باشد ممکن است این تصور اشتباه شکل بگیرد که واحدهای فولادی با بخش معدن سر عناد دارند، در حالی که این گفته به هیچ وجه درست نیست  و واحدهای فولادی و بخش معدن در کنار یکدیگرند و می توانند حافظ منافع همدیگر برای تولید بیشتر باشند و در ایجاد شرایط پایدار بهم کمک کنند.

وی افزود: امیدواریم در دومین جشنواره ونمایشگاه ملی فولادایران که در دی ماه برگزار می شود به این مسئله توجه بیشتری شود تا شرکت های بزرگ فولادی دغدغه کمتری برای تأمین مواد اولیه داشته باشند.

 

دیگر مهمانان امروز غرفه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مهندس یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان،⁦⁩مصطفی عبدالهی مدیر عامل نورد گرم فلز، دکتر فاطمیان، دکتر رضوی نیک و مهندس ممتازان بودند.

 

2

تاریخ انتشار : ۹ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۱
شناسه مطلب : 28850
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی