اسماعیلی در گفتگو با چیلان خبر داد:رشد ۹ درصدی تولید ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
مهندس اصغر اسماعیلی، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در گفتگو با چیلان به بررسی چالشهای صادراتی با توجه به تحریمهای عصر حاضر در بخش فولاد پرداخت و از تحقق بخش بزرگی از اهداف صادراتی این شرکت، در شرایط کنونی خبر داد.

به گزارش  چیلان ، اسماعیلی با بیان اینکه صادرات در شرایط کنونی با توجه به تحریم‌ها و سایر مسائل مرتبط بسیار چالشی و سخت است، تصریح کرد: اولین چالش صادرات، شناسایی خریدارانی است که ریسک شرایط فعلی را برای خرید قبول کنند و مزید برآن عدم امکان ارائه ضمانت های بانکی ازطرف خریدار به عنوان پشتوانه قرارداد است. علاوه بر موارد فوق، مشکلات حمل کالا و انتقال پول نیز ازسایر مواردی است که صادرات را کاری مشکل می کند. لذا دراین شرایط اگر تولیدکننده‌ای بخواهد ریسک تمام این موارد را قبول کرده و صادرات را انجام دهد، کار بزرگی را صورت داده است.

اسماعیلی ادامه داد: به نظر من هر چقدر شرایط برای ما سخت‌تر شود و امکانات قبلی در اختیار محدود شوند توانایی‌ها و ظرفیت‌های ما پویاتر شده و پتانسیل های بالفعل به عمل تبدیل خواهند شد. در واقع به بیان ساده تر محدودیت ها محرک خلاقیت ها و پویایی است. لذا علی‌رغم مشکلاتی که به آن اشاره شد و به پشتوانه حمایت‌هایی که در هلدینگ فولادمبارکه صورت گرفته، بحمدالله در سال جاری اهداف صادرات در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری محقق گردید و در مقایسه با سال های قبل رشد صادرات خوبی انجام گرفت که امیدواریم بتوان این امر مهم را ادامه داده و علی رغم مشکلات موجود قدم‌های مثبتی را در این راه برداشت.

وی درخصوص موفقیت های شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در سال جاری به فولادمبارکه گفت: خوشبختانه در ۶ ماهه اول امسال حدود ۹ درصد افزایش تولید  نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق گردید و همان طور که قبلا نیز اشاره شد رشد مناسبی نیز در صادرات محصولات داشتیم. از آنجا که سفارشات خودروسازی نسبت به سال گذشته کاهشی بود، به ناچارکاستی های این حوزه در صادرات وتوسعه بازار داخلی جبران گردید و انشاءا… تا پایان سال هم تمام تلاش ما این خواهد بود که در امر تولید و سودآوری نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در مورد اینکه قیمت ورق تا چه حد بر قیمت خودرو تأثیر گذار است، گفت: سهم ورق در مجموعه هزینه های  خودرو سهم بالایی  نیست و به همین دلیل قیمت ورق تأثیر آنچنانی بر قیمت خودرو ندارد اما متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده که دلیل افزایش قیمت خودرو را به افزایش قیمت ورق نسبت می دهند.

وی در مورد تأمین مواد اولیه در این شرکت هم به  چیلان  گفت: مواد اولیه‌ مورد نیاز شرکت که کلاف فول هارد (کلاف سرد) می باشد، از هلدینگ فولاد مبارکه تأمین می گردد و در مواردی هم که در این زمینه با کمبود مواجه می‌شویم کلاف گرم فولاد مبارکه را از طریق شرکت های دیگر به کلاف فول هارد تبدیل نموده و مصرف می کنیم. البته ورق فول هارد تولیدی از این طریق از نظرکیفیت در سطح پایین تری از مواد اولیه تامین شده از فولاد مبارکه قرار می گیرد.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
شناسه مطلب : 29027
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی