خلیفه سلطانی در گفت و گو با چیلان:مازاد ۱۳ میلیون تنی فولاد باید صادر شود
خلیفه سلطانی، سیاست های تنظیم بازار داخلی ایران با اشاره به پیش بینی تولید 28 میلیون تن فولاد در سال جاری گفت: در صورت ایجاد تقاضا در بازار داخل، مصرف فولاد در کشور نهایتا 15 میلیون تن خواهد بود و این به معنای مازاد 13 میلیون تنی فولاد در سال جاری و برای صادرات است.

به گزارش  چیلان ،خلیفه‌سلطانی با بیان اینکه وزارت صمت از ابتدای سال، هدف ۱۲ میلیون تنی را برای صادرات در نظر گرفته است اظهار داشت: در سال های گذشته با اینکه در امر صادرات رشد داشتیم اما بالاترین حجم صادراتمان ۹ میلیون تن بوده است. از این رو برای آنکه بتوانیم حتی در شرایط تحریم به هدف بالاتر صادراتی برسیم به یک سیاست، همت و خیز قوی برای صادرات نیاز داریم که در این صورت امکان تحقق صادرات ۱۰ میلیون تنی وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به این هدف دست یابیم، به جای اعمال سیاست های تنظیم بازار داخلی و ترسیدن از کمبود در بازار یا افزایش قیمت ها در داخل، باید ترکیب سیاست های تنظیم بازار و سیاست های توسعه صادرات در یک پکیج با هم دیده شود تا عملا تولیدکننده هم بتواند چرخ تولید را بچرخاند و هم بتواند با صادرات صورت گرفته ارز به کشور وارد نماید.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷
شناسه مطلب : 29205
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی