با حضور وزیر نفت،صنعت و رییس ایمیدرو انجام شد:امضای تفاهمنامه تولید کک اسفنجی و سوزنی

امروز ۲۱ بهمن ماه مراسم امضای تفاهمنامه تولید کک اسفنجی و کک سوزنی در پالایشگاه های بندرعباس و امام خمینی شازند بین ایمیدرو و شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی با حضور وزیر نفت،صنعت و رییس ایمیدروانجام شد.

رحمانی وزیر صنعت ،معدن و تجارت در این مراسم خاطر نشان کرد:شرکت های تولیدکننده آلومینیوم هم مانند شرکت های فولادی در تامین مواد اولیه استراتژیک مشارکت کنند، با مشارکت شرکت های فولادی، طرح راکد تولید الکترود گرافیتی فعال شد و به تولبد نزدیک شده است. امروز نیاز است که شرکت های آلومینیومی نیز در تولید کک اسفنجی مشارکت کنند. همچنین زنگنه وزیر نفت مطرح کردند: حمایت دکتر رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت و دکتر غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو سبب شد این تفاهمنامه خیلی زود به مرحله امضا برسد. موضوع تولید کک برای صنایع فولاد و آلومینیوم از سال ۸۲ مورد توجه بوده که پژوهشگاه صنعت نفت در آن نقش آفرینی کرده است .

در این مراسم ایمیدرو متعهد شد با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع نیاز صنایع آلومینیوم و فولاد به کک اسفنجی و سوزنی، طبق تفاهمنامه ای که با شرکت پالایش و پخش منعقد کرده نسبت به خرید تضمینی این محصولات اقدام خواهد کرد. این محصولات تاکنون از طریق واردات تامین می شده است، شرکت پالایش و پخش، برنامه ریزی تولید محصولات فوق در شرکت های پالایش نفت بندرعباس و امام خمینی شازند را انجام می دهد. ایمیدرو نیز در صورت تطابق محصولات تولید شده با استانداردهای مورد نیاز صنایع آلومینیوم و‌ فولاد، اقدام به عقد قرارداد خرید سالانه ۳۰۰ هزار تن کک اسفنجی و ۳۰ هزار تن کک سوزنی خواهد کرد.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۸
شناسه مطلب : 30171
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی