مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان در گفتگو با چیلان مطرح کرد:تامین نیازهای فناورانه صنعت فولاد در ذوب آهن
مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان به چیلان گفت: ذوب آهن اصفهان، ضمن تامین نیازمندی‌های داخلی، اقدام به گسترش دانش فنی در صنعت فولاد کشور نموده است که می‌توان به مواردی همچون فرم‌های هوای گرم مسی کوره بلند، درب‌های فلکسیبل باطری کک‌سازی، غلطک‌های فولادی نورد، لانس اکسیژن کنورتور و ... اشاره کرد.

مهندس مرتضی شیرین‌پرور، مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه بومی‌سازی در کنار سایر روش‌ها به عنوان یکی از موثرترین ابزارهای کسب فناوری همواره و در کشورهای مختلف مورد استفاده وسیعی قرار گرفته است، به خبرنگار  چیلان  گفت: در کشور عزیزمان ایران، مقوله بومی‌سازی در کشور به صورت خاص و به دلیل اعمال تحریم‌های سنگین و ظالمانه در سال‌های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است؛ به نحوی‌که به دلیل محدودیت‌های همه‌جانبه بوجود آمده در تامین نیازهای فناورانه، ادوات، تجهیزات، کالاها و مواد مورد نیاز، بسیاری از مراکز صنعتی و تولیدی با قرار دادن رویکرد بومی‌سازی و با اتکا و اعتماد به توان و منابع داخلی همچون  دانشگاه‌ها، مراکز علمی، شرکت‌های دانش بنیان و تمامی ظرفیت‌های علمی- صنعتی کشور و همچنین با انجام  برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز، به برطرف نمودن نیازهای مختلف خود اقدام نموده‌اند.

شیرین‌پرور اضافه کرد: شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین و بزرگترین مجتمع صنعتی تولید فولادی کشور، با داشتن امکانات وسیع سخت افزاری  ونرم‌افزاری در بخش ساخت و تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز، ضمن تامین نیازمندی‌های داخلی، اقدام به بسط و گسترش دانش فنی در کشور نموده است. در این خصوص طی سال‌ها تلاش و کوشش در جهت تامین نیازمندی‌های گسترده شرکت اقدام شده که می‌توان به مواردی همچون فرم‌های هوای گرم مسی کوره بلند، درب‌های فلکسیبل باطری کک سازی، غلطک‌های فولادی نورد، لانس اکسیژن کنورتور و . . .  اشاره نمود.

مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در طی سالیان اخیر مبنی بر لزوم توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان و ساماندهی نظام ملی نوآوری، طی دو سال گذشته و در راستای نگاه مدیریت عالی شرکت، با تقویت و توسعه فعالیت‌های پژوهشی در ساختار مدیریت تحقیق و توسعه در شرکت ذوب آهن اصفهان، تامین نیازهای فناورانه و موضوعات مرتبط با بومی‌سازی از طریق همکاری و ارتباط با فعالین و متخصصین ذی‌ربط به صورت جامع‌تری مورد پیگیری قرار گرفته ‌است.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۵
شناسه مطلب : 30783
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی