چیلان عملکرد چادرملو در سال ۹۸ را بررسی می‌کندرشد ۷۰ درصدی سود خالص چادرملو در سال ۹۸​/ برنامه‌های کچاد برای سال ۹۹
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال ۹۸، موفق به تحقق سود خالص ۴ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومانی شد که نسبت به سال ۹۷، رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  چیلان ، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (نماد “کچاد” در بورس تهران) اولین شرکت در میان شرکت‌های سنگ آهنی و فولادی بود که صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده خود در سال ۹۸ را منتشر کرد. کچاد با سرمایه ثبت‌شده ۴۴۰۰ میلیارد تومانی، به ازای هر سهم ۱۰۷.۸ تومان سود ساخت؛ این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که افزایش سرمایه جدیدش از محل مطالبات و آورده نقدی (افزایش سرمایه به ۵۵۵۰ میلیارد تومان) تا زمان مجمع عمومی این شرکت، ثبت نخواهد شد.

درآمدهای عملیاتی کچاد در سال ۹۸، ۹۷۹۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۷، رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی چادرملو هم در سال ۹۸، رشد ۱۴ درصدی داشته است. این ترکیب درآمد و هزینه، باعث شد تا سود ناخالص چادرملو در سال ۹۸، رشد ۷۴ درصدی را نسبت به سال ۹۷ ثبت کند.

حاشیه سود ناخالص چادرملو در سال ۹۸، ۴۶ درصد و حاشیه سود خالص این شرکت ۴۸ درصد بوده است. کچاد در سال ۹۸، سود خالص ۴۷۴۴ میلیارد تومانی داشته که ۷۰ درصد بیش از سود خالص این غول سنگ آهنی در سال ۹۷ است.

جزئیات عملکرد چادرملو در سال ۹۸ را در نمودار زیر ببینید:

321

برنامه‌های چادرملو در سال ۹۹

چادرملو در سال ۹۹ قصد دارد علاوه بر ثبت افزایش سرمایه در دست اقدام خود، بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده خود، سرمایه‌اش را از مبلغ ۵۵۵۰ میلیارد تومان به مبلغ ۶۷۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

همچنین در سال ۱۳۹۹ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، برنامۀ تولید کنسانتره تر به میزان  ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن ، تولید ۵۰۰ هزار تن محصول سنگ آهن دانه‌بندی، تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله، تولید ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و تولید ۱ میلیون تن شمش فولاد را پیش‌بینی نموده است.

این شرکت در سال  ۱۳۹۹ فروش ۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تن کنسـانترۀ تر (معادل ۴ میلیون و ۹۱۴ هزار تن کنسانتره خشک) فـروش ۳۷۵ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی، فروش ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندله، فروش ۲۳۰ هزار تن آهن اسفنجی و فروش ۱ میلیون تن شمش فولاد (مشتمل بر فروش ۵۰۰ هزار تن شمش به صورت صادراتی) را هدف‌گذاری کرده است. برق تولیدی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی چادرملو هم مطابق تعرفه‌های وزارت نیرو به شرکت مدیریت برق کشور و یا در قالب قراردادهای دوجانبه فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: رشد ۳۷ درصدی فروش چادرملو در سال ۹۸

2

تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲
شناسه مطلب : 30988
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی