اختصاصی چیلان؛ نامه مدیرعامل فولاد مبارکه به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمتفولاد مبارکه با افزایش قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی مخالف است
حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، طی نامه‌ای به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، مخالفت صریح بزرگ‌ترین فولادساز کشور با افزایش قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی در سال ۹۹ را اعلام کرده است.

به گزارش  چیلان ، مدیرعامل فولاد مبارکه در این نامه نوشته است: «مطالعات دقیق کارشناسی نشان می‌دهد افزایش قیمت مجدد کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی در سال ۱۳۹۹ فاقد توجیه است و از این‌رو شرکت فولاد مبارکه با هرگونه افزایش قیمت در سال ۱۳۹۹ موافق نمی‌باشد».
مدیرعامل فولاد مبارکه در این نامه اعلام کرده است که شرکت فولاد مبارکه خود را متعهد به تصمیمات کارشناسی می‌داند و «مدل قیمت‌گذاری تقسیم سود بر مبنای سرمایه‌گذاری» همه پارامترهای فنی و کارشناسی را در تعیین ضرایب قیمتی در زنجیره فولاد داراست. مهندس عظیمیان اظهار داشته است: قیمت‌گذاری بدون درنظرگیری پارامترهای فنی و کارشناسی به «التهاب در بازار محصولات فولادی» منجر می‌شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به تجربه حذف دلالان از بازار آهن اسفنجی، خواستار این شده که با الزام تولیدکنندگان مواد اولیه به فروش به حلقه‌های بعدی، دست دلالان از بازار مواد اولیه صنعت فولاد کوتاه شود.
شرکت فولاد مبارکه در این نامه آمادگی خود برای حمایت از معادن کوچک را نیز اعلام کرده است.
متن نامه مهندس حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، به دکتر داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت را ببینید:

نامه فولاد مبارکه

2

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۰
شناسه مطلب : 31700
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی