رئیس هیات مدیره فولاد کاوه جنوب کیش در گفتگو با چیلان تشریح کرد:جزئیات افزایش دو برابری ظرفیت تولید فولاد کاوه در سال ۹۹​/ صادرات فولاد کشور امسال می‌تواند به ۵ میلیارد دلار برسد
عبدالمجید شریفی، رئیس هیات مدیره فولاد کاوه جنوب کیش در گفتگو با چیلان اظهار داشت: مراحل راه‌اندازی فاز دوم طرح توسعه فولاد کاوه جنوب کیش با ظرفیت ۱.۲ میلیون تن در سال، آغاز شده و در ماه‌های پیش رو، تولید آزمایشی از این فاز صورت می‌گیرد.

عبدالمجید شریفی در گفتگو با خبرنگار  چیلان  در مورد شرایط تولید در این شرکت گفت: ظرفیت فولادسازی در فاز اولِ شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، ۱.۲ میلیون تن است که خوشبختانه در سال ۹۸، میزان تولید شرکت یک میلیون و ۱۵۷ هزار تن بود و تولید با راندمای بالای ۹۶ درصد، صورت گرفت.

جزئیات راه‌اندازی فاز دوم طرح توسعه فولاد کاوه جنوب کیش

رئیس هیات مدیره فولاد کاوه جنوب کیش عنوان کرد: ظرفیت فاز دوم فولاد کاوه برابر با فاز اول و ۱.۲ میلیون تن در سال است. این فاز در محل کارخانه احداث شده، تمام تجهیزات کارخانه خریداری و کار انتقال و نصب آن نیز انجام شده است. راه‌اندازی‌های سرد هم صورت گرفته و در واقع، مراحل راه‌اندازی آغاز شده است. در ماه‌های پیش رو نیز تولید آزمایشی از فاز دوم طرح توسعه آغاز خواهد شد.

وی در مورد اجرای این طرح توسعه در شرایط تحریم گفت: واقعاً اجرای فاز دوم طرح توسعه در شرایط تحریمی کار دشواری بود که انجام شد. هلدینگ کاوه پارس در این شرایط ریسک کرد و تأمین مالی از درآمدهای داخلی شرکت صورت گرفت تا اجرای طرح تسریع شود.

رئیس هیات مدیره فولاد کاوه جنوب کیش افزود: در سال جاری در حالی که کشور در تحریم قرار دارد، به خاطر طرح توسعه فولاد کاوه جنوب کیش، ۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش فولادی ایران اضافه می‌شود که این موفقیت بزرگی است.

صادرات فولاد جدی گرفته شود

عبدالمجید شریفی در مورد مسائل مهم صنعت فولاد در سال ۹۹ گفت: در سال جاری با توجه به بحران جهانی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا روی داده و همچنین کاهش مصرف داخلی فولاد، باید موضوع صادرات جدی گرفته شود.

وی افزود: در سال ۹۹، برای تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور برنامه‌ریزی شده و باید بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد از کشور صادر شود. فولاد کاوه جنوب کیش یک شرکت صادراتی است و در سال گذشته این شرکت ۸۸۰ هزار تن صادرات انجام داد و از این طریق، ارز مناسبی وارد کشور شد. هم به لحاظ تحقق برنامه تولید فولاد و هم به دلیل نیازهای کشور، در سال جاری باید به صادرات فولاد بها داد.

صادرات فولاد می‌تواند ۵ میلیارد دلار درآمد ارزی ایجاد کند

رئیس هیات مدیره فولاد کاوه جنوب کیش در مورد شرایط اقتصادی کشور و نیاز به افزایش صادرات غیرنفتی گفت: هم میزان صادرات نفت کشور و هم به دلیل بحران کرونا، قیمت نفت به شدت کاهش پیدا کرده است. در چنین شرایطی رشد صادرات غیرنفتی و خصوصاً صادرات صنایع معدنی می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد کشور باشد.

عبدالمجید شریفی در پایان اظهار داشت: سال گذشته، صادرات فولاد درآمد ارزی ۳.۵ میلیارد دلاری نصیب کشور کرد و در سال جاری درآمد حاصل از صادرات فولاد می‌تواند به ۵ میلیارد دلار برسد. در شرایط موجود، این میزان درآمد ارزی، کمک قابل توجهی به اقتصاد کشور محسوب می‌شود و باید صادرات فولاد جدی گرفته شود.

2

تاریخ انتشار : ۱ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱
شناسه مطلب : 31834
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی