فوری و مهم؛ نامه انجمن فولاد به مدیرعامل بورس کالارویه ابطال معاملات فولاد در بورس کالا کنار گذاشته شود/ ابطال معاملات، «بازی همه سر باخت» است
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران، خواستار کنار گذاشتن رویه ابطال معاملات فولاد در بورس کالا شده است. انجمن فولاد، ابطال معاملات فولاد به دلیل «عدم رعایت سقف قیمتی دلخواه سیاستگذاران» را «رویه‌ای همه سر باخت» و «التهاب‌آفرین» توصیف کرده است که هم به کارخانه‌های مصرف‌کننده شمش فولادی (نوردکاران) و هم به کارخانه‌های عرضه‌کننده (تولیدکنندگان شمش) آسیب می‌زند.

به گزارش  چیلان ، انجمن تولیدکنندگان فولاد به مدیرعامل بورس کالا یادآور شده است که یکی از سیاست‌های اصولی تنظیم بازار، پرهیز از ابطال معاملات در بورس کالا به دلیل عدم رعایت سقف دلخواه سیاستگذاران است که بورس کالا در این خصوص همواره با مواضع انجمن فولاد موافق بوده است.

انجمن فولاد در راستای تامین نیاز کارخانجات نوردی از یک سو و لزوم حفظ سطح مطلوب عرضه‌های شمش فولادی در هفته‌های آتی از سوی دیگر، از بورس کالا درخواست کرده است که «رویه غلط ابطال معاملات به دلیل آنچه که قیمت‌های بالاتر از سقف مورد انتظار عنوان می‌شود، اصلاح گردیده و از این به بعد شاهد این تصمیمات التهاب‌آفرین در بورس کالا نباشیم».

متن کامل نامه انجمن فولاد به مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سلطانی‌نژاد؛ مدیر عامل محترم شرکت بورس کالای ایران

با سلام و احترام

همانگونه که استحضار دارید این انجمن طی ماه‌های گذشته مکررا تلاش نموده است تا سیاست‌های صحیح و مبتنی بر واقعیات را به مسئولین تنظیم بازار فولاد کشور پیشنهاد و ارائه نماید تا با به‌کارگیری آن‌ها در شرایط فعلی اقتصاد کشور، بتوان تلاطم بازار فولاد نسبت به سایر کالاها و بازارهای موازی را به حداقل رساند.

یکی از این سیاست‌های اصولی، پرهیز از ابطال معاملات در بورس کالا به دلیل عدم رعایت سقف دلخواه سیاستگذاران بوده است و بورس کالا نیز در این خصوص همواره با مواضع انجمن موافق بوده است. لیکن در هفته‌های اخیر به ویژه در عرضه شمش فولادی مورخ ۱۸ تیر ۹۹ شاهد بازگشت رویکرد ابطال معاملات، این بار از سوی بورس کالا بوده‌ایم که باعث تعجب این انجمن و تولیدکنندگان فولاد کشور شده است!

جنابعالی به خوبی آگاهی دارید که ابطال معاملات به ویژه در محصولات میانی مثل شمش، رویه‌ای همه سر باخت است، چه برای کارخانه مصرف‌کننده که امکان تامین مواد اولیه‌اش را از دست می‌دهد، چه برای کارخانه عرضه‌کننده که برنامه‌ریزی تولید و نقدینگی و فروش آن بر هم می‌خورد و چه برای دولت و بورس کالا که مجبور به کنترل دستوری قیمت شده‌اند حال آنکه به دلیل تشدید تقاضا در عرضه‌های بعدی، تبعات این امر در بلند مدت نتیجه عکس خواهد داد.

بنابراین ضمن درک شرایط و فشارهای وارده به آن شرکت در برهه حساس کنونی و در راستای تامین نیاز کارخانجات نوردی از یک سو و لزوم حفظ سطح مطلوب عرضه‌های شمش در هفته‌های آتی از سوی دیگر، مجدانه خواهشمند است با آینده‌نگری و تعامل موثر با مسئولین بالادستی، ترتیبی اتخاذ فرمایید که رویه غلط ابطال معاملات به دلیل آنچه که قیمت‌های بالاتر از سقف مورد انتظار عنوان می‌شود، اصلاح گردیده و از این به بعد شاهد این تصمیمات التهاب‌آفرین در بورس کالا نباشیم.

تصویر نامه انجمن فولاد به مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران را ببینید:

نامه به بورس کالا

2

تاریخ انتشار : ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۱
شناسه مطلب : 32143
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی