گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ متال بولتن گزارش داد: فاصله قیمت میلگرد و شمش در ایران ۸۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر تن و در ترکیه ۳۵ دلار به ازای هر تن است/ بازار داخلی و صادراتی منتظر اعلام نتیجه انتخابات آمریکا
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، مبنای تعیین قیمت پایه و همچنین رقابت خریداران شمش در بورس کالا است. در هفته گذشته، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۴۰۹ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد اندک ۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز، بدون تغییر هفتگی، ۴۳۲.۵ دلار به ازای هر تن بود.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت میانگین فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن، تغییری نداشت و اسلب در محدوده ۴۳۰ تا ۴۳۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور در محدوده ۴۰۷ تا ۴۱۱ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها، ۴۰۹ دلار به ازای هر تن، رشد ۰.۴ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۷ آبان نشان می‌دهد.

متال بولتن در گزارشی عنوان کرده است که دولت ایران اصرار دارد شمش فولادی با قیمت پایین به نوردکاران تحویل داده شود. یک فعال بازار فولاد به متال بولتن گفته است که قیمت تحویلِ درب کارخانه شمش فولادی در ایران معادل ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار به ازای هر تن است و نوردکاران از تبدیل شمش فولادی به محصول نهایی، سود ۸۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر تن به دست می‌آورند. این در حالی است که برای مقایسه، فاصله قیمت میلگرد از شمش فولادی در بازار داخلی ترکیه ۳۵ دلار به ازای هر تن است: در بازار داخلی ترکیه قیمت شمش فولادی تحویل درب کارخانه ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار و قیمت میلگرد تحویل درب کارخانه ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار به ازای هر تن است.

متال بولتن گزارش داده است که در هفته گذشته تقاضا برای شمش فولادی صادراتی ایران هم در داخل و هم خارج کشور کاهش یافته و مشتریان رویه «صبر و انتظار» را پیشه کرده‌اند تا نتیجه انتخابات آمریکا مشخص شود.

منابع بازار به متال بولتن گفته‌اند که تحریم‌های دولت ترامپ بر حجم صادرات فولاد ایران تأثیر بزرگی داشته و تغییر قدرت سیاسی در آمریکا می‌تواند بر وضعیت تحریم‌های ایران تأثیرگذار باشد.

متال بولتن گزارش داده است که با وجود شرایط چالش‌برانگیزِ بازار، فولادسازان ایرانی در هفته گذشته جمعاً حداقل ۵۰ هزار تن بیلت با قیمت‌های ۴۱۱ و ۴۰۷ دلار به ازای هر تن به مشتریان خارجی فروخته‌اند.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 29

2

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۰
شناسه مطلب : 33434
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی