نرخ تورم یکساله فولاد، صفر درصد!/ قیمت شمش فولادی در سطح فروردین ۱۴۰۲
به گزارش چیلان و بر اساس قیمت های ثبت شده در بورس کالا، میانگین قیمت شمش فولادی در هفته آخر فروردین سال جاری در کانال 22 هزار تومان به ثبت رسیده که هم سطح با قیمت این محصول در فروردین سال گذشته است!

به گزارش  چیلان  و بر اساس قیمت های ثبت شده در بورس کالا، میانگین قیمت شمش فولادی در هفته آخر فروردین سال جاری در کانال ۲۲ هزار تومان به ثبت رسیده که هم سطح با قیمت این محصول در فروردین سال گذشته است!

به عبارت دیگر نرخ تورم شمش فولادی طی یکسال گذشته از فروردین ۱۴۰۲ تا پایان فروردین سال جاری، صفر درصد بوده است! این در حالی است که نرخ تورم رسمی کشور در این بازه حدود ۴۵ درصد برآورد می شود و بسیاری از کالاهای مصرفی از جمله مواد غذایی بیش از این افزایش قیمت داشته اند!

میانگین قیمت شمش فولادی آن هم با در نظر گرفتن معاملات اعتباری در حالی به سطح یک سال گذشته خود رسیده که قیمت نهاده های تولید از جمله برق و گاز برای این صنعت بیش از ۲ برابر شده که همین مسئله تولیدکنندگان را در تنگنا قرار داده و برخی کارخانجات بخش خصوصی را به تعطیلی کشانده است.

آیا در سال “جهش تولید با مشارکت مردم” که باید نقش بخش خصوصی در اقتصاد پررنگ تر از گذشته باشد، شاهد اصلاح سیاست های ضد تولید خواهیم بود؟

شمش

2

تاریخ انتشار : ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۳
شناسه مطلب : 59855
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی