چیلان گزارش می‌دهد:جلسه سرنوشت‌ساز دولت و مجلس در مورد بازار فولاد/ سایه شوم قیمت‌گذاری دستوری بر سر فولادسازان
شنیده‌های چیلان از منابع موثق از برگزاری جلسه مهمی در وزارت صمت با حضور معاونین این وزارتخانه و طراحان طرح مجلس برای تنظیم بازار فولاد حکایت دارد.

شنیده‌های  چیلان  از منابع موثق از برگزاری جلسه مهمی در وزارت صمت با حضور معاونین این وزارتخانه و طراحان طرح مجلس برای تنظیم بازار فولاد حکایت دارد.

اطلاعات رسیده به  چیلان  حاکی از آن است که پس از جلسه وزیر صمت و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، قرار بر آن شده که با تعامل طرفین، شیوه نامه‌ای که قبلا توسط معاون اول رئیس جمهور رد شده است، با اعمال اصلاحاتی مجددا به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه شود. جلسه امروز مورد اشاره هم در همین راستا برگزار می‌شود.
گفتنی است در شیوه‌نامه‌ای که توسط وزارت صمت پیشنهاد و اخیرا توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رد شده بود، همچنان بر قیمت‌گذاری دستوری از طریق تعیین قیمت‌های پایه بسیار پایین (تقریبا برابر با نصف قیمت‌های جهانی) برای محصولات فولادی در بورس کالا اصرار شده بود که با توجه به رانت نجومی موجود در این شیوه‌نامه، قرار است با اعمال اصلاحاتی مجددا جریان پیدا کند!
نکته قابل توجه این که در تدوین و بررسی این شیوه‌نامه، از تشکل‌های باسابقه‌ای مانند انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نظرخواهی نشده که این موضوع کاملا با قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مغایر است.

اصرار بر قیمت‌گذاری دستوری فولاد در حالی همچنان در وزارت صمت وجود دارد که کارشناسان نسبت به تبعات رویه قیمت‌گذاری دستوری و ایجاد رانت گسترده هشدار داده‌اند. علاوه بر این، قیمت‌گذاری دستوری فولاد می‌تواند به میلیون‌ها نفر سهامدار شرکت‌های فولادی، ضرر سنگینی وارد کند.

اطلاعات تکمیلی از این جلسه در صورت امکان در سایت  چیلان  آنلاین و کانال تریبون فولاد منتشر خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۴
شناسه مطلب : 33528
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی