افزایش ۱۶۲ درصدی سود فولاد سنگان در ۹ ماهه نخست امسال
علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان اعلام کرد: در سال جهش تولید موفق به افزایش ۱۶۲ درصدی سود در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل شدیم و همچنین با تدوین برنامه‌های تولیدی و مدیریت هزینه‌ها، ارزش فروش شرکت در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲۰۵ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش  چیلان ، افزایش فروش از یک سو نشان می دهد که شرکت در جهت اهداف خود موفق بوده است و از سویی دیگر نشان از راهبری و تحقق استراتژی های فولاد سنگان دارد.

امرایی گفت: جابه جا نمودن رکوردهای تولید گندله علی رغم وجود موانع و مشکلات در ماههای گذشته فقط با عزم همکاران و صنعتگران فولاد سنگان علی رغم شرایط شیوع ویروس کرونا، نوید توسعه و پیشرفت برای این شرکت بوده است. تلاش روزافزون، سعی وافر و غیرت مردانه همکاران افتخاری را نصیب فولاد سنگان کرد که رکورد تولید ۴۰۰۶۸۷ تن گندله در آبان ماه سال ۹۹ جلوه زیبایی همت جهادگران جبهه صنعت و معدن در این سال بود و برنامه ریزی هوشمندانه در تامین کنسانتره علی رغم کمبود مواد اولیه در کشور با حمایت فولاد مبارکه در راستای لبیک به ندای رهبر انقلاب در طرح جایگزینی معدن بجای نفت در راستای گام دوم انقلاب می باشد.

وی با تأکید بر این‌که این کارخانه با همت و سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان و به‌منظور تأمین مواد اولیۀ بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه راه‌اندازی شده گفت: ما در فولاد سنگان به دنبال تحقق جهش تولید ، ایجاد اشتغال و رشد تولید، گام‌های خوبی در جهت پیشرفت و خودکفایی در زنجیره تأمین فولاد ایران برداشتیم و این اهداف را سرلوحه اقدامات شرکت قرار داده ایم.

مدیر عامل فولاد سنگان در ادامه تشریح کرد: تولید ۹ ماهه شرکت در سال ۹۸ به میزان ۱۵۸۱۱۶۱ تن و تولید ۹ ماهه در سال ۹۹ معادل ۲۳۶۳۱۸۳ تن بوده که افزایش ۴۹.۵ درصدی را برای شرکت رقم زده است . بعلاوه اینکه ارسال محصول در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ معادل ۱۶۹۳۶۱۲ و ارسال محصول در مدت مشابه امسال ۲۳۴۶۳۵۶ بوده که در نهایت رشد ۳۸.۵ درصدی در ارسال گندله تولیدی را رقم زده است.

حمل کنسانتره به سایت افزایش ۵۲.۳ درصدی را داشته به طوریکه در ۹ ماهه سال ۹۸معادل ۱۷۲۷۹۴۴ و در ۹ ماهه سال ۹۹ به میزان ۲۶۳۲۳۷۳ بوده است.

وی در پایان عنوان کرد: جلوگیری از خام فروشی سنگ‌آهن با تولید در کارخانه کنسانتره سازی فولاد سنگان مهم‌ترین نقشی است که این صنعت در خراسان رضوی ایفا می‌کند. با توجه به کمبود مواد اولیه در کشور و اهمیت تأمین به‌موقع آن لذا محصول تولیدی فولاد سنگان جهت تأمین خوراک کارخانجات فولاد مبارکه اصفهان استفاده‌شده و از خام فروشی سنگ‌آهن در کشور تا حد بسیار زیادی جلوگیری خواهد کرد و همین موضوع موجب شده تا با راه‌اندازی این کارخانه رتبه سوم تولید کنسانتره در کشور را به دست آوردیم.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲
شناسه مطلب : 34393
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی