مروری بر اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در 6 ماه نخست 1400گزارش عملکرد حوزه اکتشاف
شرکت تهيه و توليد مواد معدنی ايران به عنوان بازوی اجرايی ايميدرو، با هدف تبديل شدن به يک شرکت مرجع و نوآور، تهيه و توليد انواع مواد معدنی را از طريق اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی بر عهده دارد که يک وظيفه استراتژيک در تامين مواد اوليه معدنی کشور محسوب میشود و در سالهاي اخير و با برنامه ريزي مدون حداکثر استفاده از توان بخش خصوصي در دستور کار قرار گرفته و فرصتهاي سرمايه گذاري در تمام حوزه‌هاي فعاليت اين شرکت فراهم شده است.

به گزارش  چیلان ، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو، با هدف تبدیل شدن به یک شرکت مرجع و نوآور، تهیه و تولید انواع مواد معدنی را از طریق اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی بر عهده دارد که یک وظیفه استراتژیک در تامین مواد اولیه معدنی کشور محسوب می‏شود و در سال‏های اخیر و با برنامه ‏ریزی مدون حداکثر استفاده از توان بخش‏ خصوصی در دستور کار قرار گرفته و فرصت‏های سرمایه ‏گذاری در تمام حوزه‌های فعالیت این شرکت فراهم شده است.

بر این اساس، جایگاه شرکت تهیه‌ و تولید مواد معدنی ایران در زنجیره تولید صنایع معدنی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و به عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو و اختیارات قانونی که در بدو تاسیس این سازمان توسعه‏ ای مدنظر قرارگرفته شده است و رفع برخی موانع و محدودیت‌های ایجاد شده طی سال‏ های اخیر، می‏ تواند تاثیر ارزشمندی در این روند داشته باشد.

برجسته‌ترین فعالیت‌ها در نیمه اول ۱۴۰۰

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ۶ ماهه نخست سال جاری ۸۰۰ کیلومتر مربع نقشه زمین شناسی در مقیاس ۱:۲۵۰۰۰ در مناطق امیدبخش پهنه ها تهیه کرده است. همچنین بیش از ۳۰ هزار متر حفاری در حوزه پلی متال و آهن صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، یک فقره گواهی کشف به میزان ۲۰۲ میلیون تن ماده معدنی طلا و مس صورت گرفته است و همچنین ۱۰ فقره پروانه اکتشاف جدید در حوزه های آهن، پلی متال و غیرفلزی در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان اخذ شده است.

در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ برداشت ژئوفیزیکی به روش مغناطیس‌سنجی به تعداد بیش از ۲ هزار قرائت در حوزه پلی متال انجام شده است.

همچنین حفر ترانشه به میزان ۱۲۸۵ متر مکعب در حوزه پلی متال از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است.

با توجه به پیشران بودن بخش اکتشاف در توسعه معدن و صنایع معدنی کشور و ایجاد توسعه پایدار، ۸۰ هزار متر حفاری در بخش های سنگ آهن، زغال سنگ و پلی متال، ۱۵ هزار کیلومترمربع تهیه نقشه های زمین شناسی از جمله  اهم برنامه های اکتشافی ایمپاسکو در سال ۱۴۰۰ است به گونه ای که دریافت ۳۶ فقره پروانه اکتشاف را می‌توان از دیگر برنامه های سال ۱۴۰۰ شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برشمرد.

2

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۱
شناسه مطلب : 39580
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی