چیلان گزارش می‌دهد:صادرات شمش فولادی آزاد شد/ موانع تولید کارخانجات ذوب القایی برطرف می‌شود
پیرو جلسه هم‌اندیشی رسته ذوب القایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران که امروز ۱۲ بهمن در محل این انجمن با حضور مدیر کل و معاون دفتر صنایع معدنی وزارت صمت برگزار شد، صادرات شمش فولادی تولیدی کارخانجات ذوب القایی آزاد شد.

به گزارش  چیلان ، پیرو جلسه هم‌اندیشی رسته ذوب القایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران که امروز ۱۲ بهمن در محل این انجمن با حضور مدیر کل و معاون دفتر صنایع معدنی وزارت صمت برگزار شد، صادرات شمش فولادی تولیدی کارخانجات ذوب القایی آزاد شد.

در این جلسه هم‌اندیشی بیش از ۵۰ کارخانه ذوب القایی حضور داشتند. مدیران واحدهای ذوب القایی در این نشست، مشکلات و موانع تولید را مطرح کردند و با همفکری مدیران وزارت صمت، سعی شد راهکارهایی برای رفع مشکلات این واحدها ارائه شود. در ماه‌های اخیر قیمت تمام شده شمش تولیدی کارخانجات ذوب القایی از قیمت فروش آن در بورس کالا پیشی گرفته بود و این امر باعث زیاندهی این کارخانجات و توقف تولید برخی از آن‌ها شده بود.

در پی این جلسه هم‌اندیشی، صادرات واحدهای ذوب القایی بدون الزام به عرضه در بورس کالا آزاد شد.

همچنین بورس کالا امروز طی اطلاعیه‌ای به کارگزاری‌ها اعلام کرد که از ۱۸ بهمن قیمت پایه شمش و مقاطع طویل فولادی محدوده صفر تا مثبت سه درصد قیمت کشف‌شده هفته قبل خواهد بود. پیش از این قیمت پایه عرضه‌ها، دامنه نوسان مثبت و منفی سه درصد قیمت کشف‌شده پیشین بود. این اقدام نیز در جهت حمایت از تولیدکنندگان شمش و محصولات فولادی ارزیابی می‌شود و مانع از این می‌شود که قیمت فولاد به کمتر از قیمت تمام‌شده آن برسد.

ذوب القایی 1

2

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۶
شناسه مطلب : 40860
ارسال
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی