در نشست خبری یک دیدار، یک عرضه «فغدیر» چه گذشت؟
به گزارش چیلان، نشست خبری یک دیدار یک عرضه شرکت «آهن و فولاد غدیر ایرانیان» با نماد معاملاتی «فغدیر» امروز در فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش  چیلان ، نشست خبری یک دیدار یک عرضه شرکت «آهن و فولاد غدیر ایرانیان» با نماد معاملاتی «فغدیر» در فرابورس ایران برگزاری شد.

مهندس اسدالله فرشاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در این نشست گفت: مزیت صنعت فولاد کشور در تولید آهن اسفنجی است. در زمان احداث کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان، صرفا تولید آهن اسفنجی در فولاد خوزستان و فولاد مبارکه صورت می گرفت.

وی گفت: در دوران بهره‌برداری این شرکت موفقیت‌های چشمگیری داشت و سال ۹۵ این شرکت رتبه یکم را بین شرکت های تولید کننده صنایع فلزی ایران به دست آورد.

وی ادامه داد: مشارکت در سرمایه گذاری و توسعه سرمایه گذاری از اهداف و اقدامات این شرکت است.

فرشاد گفت: یکی از دستاورد های شرکت، احداث مجتمع گندله سازی بهاباد با ظرفیت ۴ میلیون تن در سال و قابل توسعه به ۵ میلیون تن است مجتمع گندله سازی بهاباد ۷۲.۵ درصد پیشرفت دارد و امید است در پایان ۱۴۰۱ به پایان تکمیل نصب مکانیکال برسیم. ۹۷ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی در سال ۸۶ تامین شده و در عرض ۵ سال پرداخت شد.

مهندس اسدالله فرشاد مدیرعامل این شرکت گفت: از سال ۹۱ که مجتمع صنعتی معدنی گل‌گهر تصمیم به احداث مگا مدول گهر گرفت، ما در کنار بخش بین‌الملل صنایع غدیر به‌ صورت مشترک به‌عنوان سهامداران آهن و فولاد گل گهر وارد شدیم. این مجتمع امسال ۳ میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرده و تولید آن در آینده به ۵.۴ میلیون تن خواهد رسید.

وی گفت: شرکت صنایع معدنی عصر نوین بهاباد با هدف ایجاد ۴ میلیون تن کنسانتره سنک آهن شروع به کار کرده است و تا ۱۴۰۲ یک میلیون تن آهن یه بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر در این نشست خبری گفت:بدون اغراق ورود «فغدیر» بهترین عرضه اولیه امسال خواهد بود چرا که یک زنجیره فولادی مستحکم را ایجاد کرده‌ایم و امید است که سهامداران سود خوبی از سهام “فغدیر “داشته باشند.

دکتر ابوتراب فاضل گفت:فولاد غدیر ایرانیان در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان سود داده و تنها واحد اسفنجی است که با ۸۰۰ هزار تن شروع شد و به ۱۲۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی گفت: شرکت در فاز توسعه قرار دارد، کنسانتره یک میلیون تنی و‌ اتصال به معدن و تامین سنگ آهن در منطقه گزستان از برنامه های شرکت است.

وی افزود: فغدیر زاییده ائتلاف بزرگ بین چادرملو و غدیر است. بنابراین بهترین عرضه فولادی در بازارسرمایه خواهد بود.

وی در پایان گفت: تا پایان ۱۴۰۰ گندله بهاباد و کنسانتره یک میلیون تنی را به بهره‌برداری می رسانیم. در پروژه نوظهور نیز شاهد ائتلاف غدیر با سنگ آهن مرکزی هستیم. پروژه توسعه آهن گل گهر، همانند فولاد مبارکه ۲ ایران خواهد بود.

2

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
شناسه مطلب : 42008
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی