در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد:اولویت شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان تامین نیاز داخل است/ رکوردهای ادامه دار آهن و فولاد غدیر ایرانیان
مهندس محمد رضا پاکسیما مدیر ارشد شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: اولویت مجموعه ما تامین نیاز داخل است در سال گذشته حدود ۵۰ هزار تن صادرات داشته ایم از آنجایی که همه تولیدکنندگان ملزم به ارائه محصولات در بورس کالا هستند ما نیز صد در صد محصول خود را در بورس عرضه می کنیم.

مهندس محمد رضا پاکسیما  گفت: با توکل به عنایات ایزد باریتعالی مفتخریم در حالی وارد سال جدید می‌شویم و مسیر تولید در شرکت آهن و فولادغدیرایرانیان را جشن می‌گیریم که در این سال‌ها با کسب افتخارات ارزشمند نام غدیر که ارزشمندترین نمادمان‌ بوده است را به نام ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) گره زده‌ایم.

وی گفت: البته هرچند در این سال‌ها با سختی‌های بیشماری دست و پنجه‌نرم کرده اما توانستیم با ایمان به دانش بومی و متخصصان داخلی که امروز سرمایه‌های ما در شرکت‌های آهن و فولادغدیرایرانیان به شمار می‌روند در دوازدهمین سال فعالیت در کارخانه احیاءمستقیم چندین رکورد تولیدی را کسب نمودیم.

وی ادامه داد: اما در این مسیر تولید کل آهن اسفنجی در سال‌های گذشته را علیرغم محدودیت های انرژی (برق و گاز ) با اجرای پروژه توقف سرد و افزایش ظرفیت پشت سرگذاشتیم.

مدیر ارشد شرکت آهن و فولادغدیرایرانیان افزود: همچنین کسب رکورد کمترین زمان توقف ماهیانه به میزان مجموع ۲۲ دقیقه در آذرماه ۱۴۰۰ و نیز‌ مجموع توقفات اضطراری غیر ماشینی ثبت شده در این ماه نیز مجموعا ۸ دقیقه به دست آمد که این میزان پس از آذر ماه سال ۱۳۹۸، کمترین میزان ثبت شده در واحد بود.

وی ادامه داد: البته از جمله افتخارات برای اولین بار در تاریخ کشور با اجرای پروژه ارزشمند افزایش ظرفیت بود که در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱میلیون تن ثبت گردید و نیز شاخص های مصرف برق، گاز و آب نسبت به استانداردهای جهانی میدرکس از مطلوبیت بسیار خوبی برخوردار و در مقایسه با عملکرد کارخانجات تولید آهن اسفنجی ایران از نظر شاخص بهره وری کل عوامل (TPF) رتبه اول را بر اساس رتبه بندی صد شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی (IMO100) کسب نمودیم.

وی گفت: همچنین بر اساس ارزیابی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در میان برگزیدگان و دریافت کنندگان لوح “پیشروان بهره وری ۴ ستاره” قرار گرفتیم.

پاکسیما گفت: این شرکت در راستای توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی در پروژه‌های احداث ۳ کارخانه مگامدول احیای مستقیم با ظرفیت پنج و نیم میلیون تن در سال در شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر سهامدار است.

وی در پایان افزود: این‌بخشی از افتخارات که طی این سال‌ها فعالیت حاصل گردید، برآمده از تلاش‌های شبانه روزی مدیران، مهندسان و همکاران عزیزمان در این حاصل گردید و امیدواریم با اجرایی شدن فاز دوم‌افزایش ظرفیت با توکل بر توجهات خداوند منان این مسیر همچون گذشته برای همه همکارانمان در پیشرو بودن عرصه صنعت فولاد کشور هموار و مهیا باشد.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۷
شناسه مطلب : 59341
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی